中東1989

也許大家都會估不到,埃及居然會拖低環球股市,這是否2011年首隻黑天鵝?

埃及示威已增至150人死亡,超過四千人受傷。

反對派號召一百萬民眾聽日上街,又發動無限期全國大罷工,誓要推翻總統穆巴拉克。

過去一日,軍方喺開羅有唔尋常調動,派戰機飛越示威廣場,令人擔心,士兵可能最終血腥鎮壓。

國營電視台報道,開羅嘅政府大樓同銀行外,都有坦克駐守,防止搶掠。(片段大家有沒有留意見到HSBC 招牌?)

分析擔心,銀行一旦恢復營業,提款嘅客戶會急增,甚至擠提。

令人大感不解的是、埃及嘅經濟唔算大,舊年國民生產總值,只有217億美元,甚至跑輸本地不少藍籌,為何有如斯大的影響力?

當然講到影響力,當然要數連接地中海同紅海嘅蘇彝士運河,影響力就舉足輕重。

數據顯示,全球有百分之8嘅海路運輸,取道蘇彝士運河。

當中單係原油供應,就有約一百萬桶,如果連境內嘅輸油管都受阻,每日嘅原油供應,將減少近二百萬桶,相當於全球產量百分之2,油價好有可能會升上一百美元。

運河一旦被封,兜路又得唔得?

要將原油由中東運去美國,航程原來要多十日,運去北歐就耽誤更耐,比原本多十八日,單係各國補充緊急儲備嘅需求,已經會推高油價。

摩根大通就估計,油價每升一成,全球經濟增長就會被拖低四分一個百分點。

看來對沖基金上星期大手減持一成八期油好倉,證明係錯估形勢。

油價由近兩個月低位急速反彈,布蘭特期油更逼近一百美元、上到廿八個月新高。

埃及作為全球最大小麥進口國,擔心局勢不穩同當地貨幣貶值,會令小麥進口量減少,小麥價格由近兩年半高位大幅回套。

由埃及控制嘅蘇彝士運河係中東產油國運送原油去歐洲嘅重要渠道,由於北海布蘭特期油嘅實際用油需求、比紐約期油緊張,埃及局勢導致布蘭特期油同紐約期油嘅差價,進一步擴闊到超過十二美元,打破左零八年金融海潚時嘅紀錄。

市場關注布蘭特期油一旦突破一百美元,除左會拖慢全球經濟復蘇,亦會推高通脹,結果又觸發新興市場利率大幅攀升,新興市場債券收益率升到兩厘半,比上個月底急升超過七十點子,創有紀錄既最大升幅。

目前大家評估,是希望美國能夠運用影響力,可以令埃及局勢平穩過渡,而最壞情況,相信也未必有如去年初的迪拜事件般嚴重。

不過觀乎、這場由突尼斯擴散出來的政治運動,局勢有擴散跡象,一旦擴展至其他中東及北非產油國,特別是沙特、這場被形容為「中東1989」的政治運動,絕對有可能引發中東的地緣政治變化,對金融及資產價格同投資信心的影響,看來不能過分低估。

留言

匿名說…
死百幾人。點解唔見美國好似關注西藏暴亂咁出來話埃及政府踐踏人權?點解唔見香港人權份子去埃及領事館抗議?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)