農、工、重

特首說不如你到內地政府派人幫你醫病? 「假如內地仍然有人被迫害,而我是受到優待、我寧可不受醫。」

說得淡然,但講的其實是自己生死……

踏入2011年,我地第一個一周人物,係司徒華、華叔。

華叔既離世,當然令香港人感到非常惋惜,對於華叔喺香港社運、民主發展以至支聯會既工作,我地「大東江去」既專輯都有好詳細既描述,但我地反而想回顧下、華叔作為一個創業家、係點樣創立教協呢個全港最大獨立工會。

李兆富提出過,華叔除左作為政治人物值得令人欽敬外、佢創立既三個組織、包括教協、支聯會同民主黨,每一個都係獨當一面組織,其中教協73年創立以嚟、更有超過八萬個會員、資產超過二億,佢奇怪既係點解華叔既組織能力,可以超越咁多生意人?

我地由華叔生前做既電視訪問,了解到佢好早就明白、要教協成功,唔可以單單用一啲聯宜活動就可以維繫。

佢提出左「農、工、重」三個慨念,認為要三者並重先可以令教協成功。

「農」者,係教師權益,即係要幫佢地同學校爭取應有權利、以及聽佢地投訴。
「工」就係輕工業,即係即係點樣去服務成員。
「重」就係重工業、喺司徒華心目中,即係教協對外既社會形象。

當中不可不提係「工」呢個慨念,司徒華由74一直做教協主席到90年,佢明白每年只係搞幾次旅行或者海鮮團、對團結成員根本無幫助、反而佢諗到透過成立會所同超級市場,令會員有一個焦點地方落腳,結果教協就成為左、香港罕有設有獨立大型會所既工會。

華叔自己都笑話教協係第一個餅卡既大型拆家,是關以前餅店賣餅卡要幾百張咁、教協就做拆家,再以較平價錢賣比教師,之後更逐步設立醫務所、書店、旅行社、以至眼鏡店同大型超市!

華叔既管理慨念、其實同管理學大師Peter Drucker 都不謀而合,好似Need for Community,就係華叔講既服務教師;而要求機構避免單一目標,即係所謂Management by Objectiv」,咪就係「重工業」、即係教師利益以外,追求社會運動既目標!

而要機構分權、避免做太多「無謂嘢」,所以教協都係分別設立左「理事會」同「監事會」,正係發揮分權、互相監督功能。

所以回顧過去四十年歷史,不可不佩服他的遠見、更甚是過人的組織能力。

今次華叔過身、外國主流傳媒都有提及,經濟學人就以「告別一個愛國者」,形容司徒華愛國既高尚情操,相信華叔都當之無愧!

留言

Victor說…
可否列出剛才肥仔孫柏文說那個列出十大地緣政治事件的網站地址?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將