謎之TVB

雖然電視廣播控股權終於「塵埃落定」,但交易仍然有唔少問號。

首先係作價。

有消息話陳國強為首財團係以100億元、向邵逸夫收購電視廣播既兩成六股權,比起呢批股分、星期三收市價計既市值50億、有九成七溢價,

咁高溢價?當然問隨之引發問題係、到底新買家係咪只係買電視廣播股權,定有其他資產?

邵氏兄弟被邵逸夫私有化後,市場一直關注佢地持有既一幅、位於清水灣地皮估值,邵氏話過會申請重建。

雖然「爆棚哥」代表德祥話今次交易唔包,不過有外電就話,一百億既作價係包括埋呢幅清水灣地皮,即係話以交易作價計,電視廣播市值大約係二百五十億。

電視廣播閃電式賣盤。華爾街日報形容,呢個電視王國,和平式交接。

但作為小股東,疑問多於一切。一宗本港傳媒事業重大交易,簡短一頁紙聲明交代。

八十年代澳洲邦奔達話想買,傳媒大亨梅鐸話有興趣。

到近十年,傳過李澤楷,傾過楊國強,李家傑,電視廣播咁多嚟,都有一個併購概念溢價。

老行尊講過,人有錢,想嘅係兩樣野,女人,同傳媒,因為都係身分象徵。

但話說回頭,呢宗原本理應受外界重視交易,反而係人為降溫。

大股東有變,奇在小股東完全不能話事。公司易手,奇就奇在依家值幾多,都唔知。

仲有係太多問號!呢宗交易,盛傳近百億,大行大部分話正面。有基金就埋怨,證明今時今日分析員,質素一般。三個股東股權分布係點,唔知!!

電視廣播股權外,交易有無包其他資產未明。的確,分析員話交易正明,似乎未經深思熟慮!

交易再次帶出陳國強呢個名字。提起佢,外界先聯想起「殼」,同埋李嘉誠。當事人例牌否認,但以陳國強財力,德祥企業三億市值,牽頭買近百億嘅野,係咪食得起?

依家,到底買家現金交收,定另有安排,又係未知!

但以陳國強財技,未必係現金交易咁簡單。似乎愈近三月底交易預計完成日期,會有更多揣測,或其他諗唔到嘅野發生!

中環人話,事到如今,依家不外乎幾個情況。一,陳國強背後支持者被逼曝光。

二,呢三人組合係真心,一心一意搞好公司,係玩認真。

三,就係三人組到最後只係發揮基金本色,遲下再轉手。

最後一個可能性係引蛇出洞,逼真正有興趣買家出手!

講到底,太多謎!

作為大公司,作為手執大氣電波主要傳媒。背後股東,實際作價,有需要向外交代!!

交易留底咁多疑問,不過可以肯定既係、電視廣播小股東,暫時無法受惠。

有「殼王」稱號既陳國強,喺交易安排上有多個巧妙之處。由於今次佢夥拍王雪紅只係買入兩成六電視廣播股權,加上邵逸夫又話自己手持既大約百分之六股分、會稍後賣比獨立第三者,即係話,呢批一致行動人士既持股權、點都唔會多過全面收購觸發點既三成。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)