森巴與龍

堂堂美國超級大國財長,去到巴西居然要「卑躬屈膝」?

仲要打擊既目標,係人地同樣係金磚四國之一既成員,講真,有啲「騎呢」!

其實又唔好講到蓋特納咁蠢,我地要先了解中國同巴西雖然同為新興市場大國,但雙方貿易近年關係愈趨緊張,兩者早有不和。

舊年內地流入巴西既FDI,由09年3億美元,急跳到170億美元,急升55倍之餘,仲要佔左人家FDI總數三成半咁多。

如果直接投資只係做生意都算,但巴西最近發現,中國既FDI大部分都係來自一啲避稅天堂好似係盧森堡,而且買既都係當地天然資源,好似係中石化舊年就以71億美元,買入當地Reposl四成股權。

唔怪得當地財長都抱怨,中國既投資根本帶唔到新技術比佢地,只係想在全球這場資源戰爭中、巧取豪奪!

巴西除左舊年要求人民幣加快升值外,都醞釀限制外來既直接投資!

所以今次蓋特納去巴西做遊說,唔係無市場,因為佢希望拉攏巴西要求佢地加入向中國施壓。

佢同巴西財長曼特加會面時、指人民幣被低估,對巴西以及美國造成同等傷害,力勸巴西一齊游說中國改善情況。

呢招一方面將中國打成共同敵人,而且認「矮仔」大有抬高對方身分的效用,何樂不為!!

同時蓋特納更進一步出招,指巴西嘅利率過高,吸引外資流入,不過,人民幣匯率持續被低估就擴大咗巴西嘅資本流入。

蓋特納指巴西貨幣雷亞爾,承擔咗不相稱嘅資本流入,若果人民幣匯率反映中國嘅經濟基調,雷亞爾嘅升值壓力會得到紓緩,出口亦會改善。

呢點正說中巴西一個不滿中國的死穴,因為中國去年成為對巴西最大的進口國,平價產品兇湧,加上雷阿爾不斷升值,撤底打擊了這個森巴王國的本土經濟。

睇番雷亞爾匯率喺過去兩年,已經累積升值三成八。同期間人民幣累值升幅5%都沒有。

這個最早表明要發動匯率戰的國家,巴西政府早前已經話,非當關注雷亞爾過度升值嘅問題,會採取貿易措施保障本國嘅製造業,唔會受到廉價進口貨品嘅衝擊。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將