巨劫之後

借古知今,喺95年阪神地震後,由於大量資金湧回日本進行災後重建,日圓由98既水平,一度升至80兌一美元既戰後新高。

不過且慢,日圓經過一輪急升後,經過兩年時間日本央行降至零息後、日圓逐步回軟至120水平,即是兩年多的時間眨值50%?

不過日圓急跌的直接好處、是刺激出口改善,而且日本既經濟復元能力可能遠高過預期,以95年為例、當年阪神直接經濟損失佔GDP達百分之三,不過重建過程非常迅速,15個月內已經回復9成8既生產線,18個月後所有百貨公司可以重開,兩年後經濟幾乎完全復蘇。

那末今次世紀大地震,日本係咪會就此一沉不起?

英國金融時報話,救災有利刺激經濟活動,而歷史上幾次大災難,事後證明,經濟影響無預期咁嚴重。

當然九五年阪神大地震,日本經濟背景與今天有很大不同。財赤係依家一半,日圓仲無依家咁貴,仲有油價只係廿幾蚊桶。難怪,連本土分析都睇淡!

野村,同瑞穗都話,大地震影響可能比最初估計嚴重,量化上影響幾多未計到。但兩間日資機構異口同聲話,最少會連續兩季雙底衰退!!

瑞信更「斷估」直接經濟損失達15萬億日圓,剛剛就是今日日央行進行的注資規模。

睇番當前、日本既投資者喺海外持有1660億美元既資產,而日本更係美國國債第二大投資者,持有量超過八千億美元,一旦真係大規模摸走,會令環球資金流向有跟本性變化。

不過華爾街日報話,歷史未必會重演,雖然受災地區係日本重要既產業圈,佔GDP大約係百分之八,不過日本企業未必好似十六年前咁缺乏資金,上日圓高企會令出口商增加損失,摩根士丹利相信,日本央行唔會容忍投機買盤推高日圓,佢地係有決心維持日圓唔會過高。

雖然日本喺發達國家中負債最嚴重,佔GDP近兩倍,平均每個國民就背負著520萬日元負債,但由於九成半國債都係賣比國內投資者,只要政黨之間排除分歧,合力出台一份拯救預算案,日本係能夠度過呢場可怕既悲劇。

當然,要經濟可以走出谷底,前題係核爆危機不能惡化。「驚天核爆」會否發生? 明日再談....

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)