停市

停市有用嗎?

日經新聞報道話,有超過十間日本既外資行,喺星期二下晝召開電話會議,認為當地市場經歷地震、海嘯同核危機後,東京交易所應該即時停市,以免市場有過分波動。

而且不單止交易商、連參議院議長「西岡武夫」亦建議關閉股市同匯市一個星期。

喺地震同核事故後,多間外資行員工撤離,作為日本期權結算既美資結算公司OCC話,唔排除有銀行因為員工短缺、要求暫停交易。

東京交易所有條例容許、如果有超過兩成交易量既證券商唔能夠運作,交易所可以暫停交易,而首相亦有權力跟據公眾利益、要求停市。

加深民眾不滿的是日圓被挾倉!

在傳出東京交易所停市消息同時,由於市場陷入短暫恐慌,匯市突被偷襲,日圓一下子被推至二次大戰後既紀錄新高。

時間就是在美股收市、亞洲股市未開市既電子交易時段。

美元兌日圓喺清晨五點鐘,由近八十日圓高位,幾分鐘內已經急跌左三日圓,到半小時後直跌落去全日低位,跌至76.25日圓,跌幅有百分之五。

呢個時間通常係匯市廿四小時交易中、交投最淡靜既一刻。

匯市Trader話,佢地一般相信日本央行會喺八十日圓水平進行干預,所以當美元跌到呢個水平未見承接,市場恐慌情緒即時加劇,大量電腦程式買盤買入日圓,來源嚟自機構、散戶、以至衍生工具。

到底日圓點解急升、可以話眾說紛紜,有交易員傳出係有日資保險公司、開始將錢調回國內應令賠付。亦有消息話係日本投資者撤離海外高風險資產,或者係核事故惡化,總之係似「事後孔明」居多。

今次日圓升勢,已經係打破左、95年4月嘅79.75日圓嘅記錄高位。

當時正係阪神大地震大約三個月後,大量資金撤回國內推高日圓。

歷史上大規模停市其實非常罕有,美國因為911襲擊,令到交易所身處的紐約幾近停頓,加上又撞正開市前發生,NYSE才迫不得已停市。

可以肯定的是,一旦停市不單無助解決市場信心、反而會令市場恐慌情緒蔓延,最終催毀整個市場。

下一步市場將密切關注係政府會唔會喺匯市進行干預。

七國財長會喺周五舉行電話會議,討論日本地震災害同匯率問題。

瑞穗話,日本好大機會會聯同歐美干預匯市,不過華爾街日報話,由災難既嚴重性嚟睇,唔排除日本央行會果斷自行大規模干預匯市。

一旦G7開會發出一些正面評論,日圓升勢可能收歛,不過好像金融時報所說,除非在最壞情況下,放射雲真的覆沒了東京,令全球供應鏈及貿易受到嚴重擾亂,否則一旦投資者意識到並非世界末日,股市可能會迅速反彈。

更為根本的是,利率期貨市場正暗示,歐洲央行同英國央行不太可能加息,如果正確,對股市都係一種利好因素

留言

Rich說…
今日看到Moneycafe預告片和片尾顯示的重播時間還未更新(仍是下午2時), 望有關部門盡快修正, 謝謝!

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)