唔做你生意!

黑天鵝過去兩年我地都講過唔少、今年有兩個事件可以歸入呢類,分別係「311日本大地震」、同埋中東茉莉花事件。

呢兩件係咪歸類黑天鵝都有爭論地方,不過仲有一件,就係來自澳州既「黑天鵝」!

係佢,澳洲「天鵝」財長--Wayne Swan斯萬!

花旗報告就係「黑天鵝事件:新交所合併觸礁」,形容斯萬拒絕新交所以84億美元收購澳交所既建議!

不說不知,原來黑天鵝有個特質、就係性格爆燥,似乎都幾貼合斯萬既性格。

今次斯萬以「國家利益」為大前提,否決左新交所既合併,觀乎外國傳媒以華爾街日報批評得最嚴厲,連日嚟都公開批評澳洲既外資政策,仲提出所講既國家利益,係咪就係"Closed for Business",即係「唔做外資生意」?

表面睇斯萬唔係無理據,因為澳洲都定位自己作為區內金融中心,而家要將成個交易所拱手新加坡玩,就好似佢自己咁講、等如將錢同人材都交比對手!

不過同其他企業合併一樣,自己唔夠競爭力,就唯有透過同人合作加強領先地位,本來兩個交易所合併,就係希望晉身為全球第五大交易所、喺區內亦可以超前本港同東京!

而且無論係紐約、歐洲以至中東既交易所都可以透過合併收購來壯大規模,華爾街日報話佢地睇唔到點解澳洲唔可以咁!

講到底、斯萬可以咁有信心拒絕新交所合併要求,都係由於呢個被稱「亞洲沙特阿拉伯」既國家,有豐富既天然資源,面對全球大宗商品價格上升,自然係水漲船高,最近有報道都提到,當地一個採礦工人,薪酬甚至超過聯儲局主席伯南克,你話幾威!

但商品價格有起有跌,就算好似係沙特、90年代都試過因為油價跌穿10美元而幾乎搞到破產!

今日既澳洲,雖然可以話表面風光,但只有打開引入更多外來資金,先至係長遠提高競爭力既一步!

留言

TONY說…
「唔做你生意」?
決定十分正確, 香港人受殖民統治太耐, 最叻都係識到經濟學, 真正既大生意, 全部都係政治經濟學, 大陸有大把美元, 你估佢買唔買到隱形戰機, 華爾街日報會唔會批評美國政府唔識做生意?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)