嘉能可

打破近十年沉默,嘉能可總裁格拉森伯格首次同傳媒會面,就係為左今個星期展開上市進程鋪路。

為左加強投資者既信心,更邀請前和黃大班馬世民、成為競逐主席三名候選人之一。

今年七十一歲既馬世民話,對獲邀請出任嘉能可非執行主席感到好興奮。

金融時報形容嘉能可趁著大宗商品價格飊升、取得六百億美元既「藍天」高價估值。

格拉森伯森接受佢地訪問時話,嘉能可絕對唔係機會主義者,今次上市集資係預留彈藥將來做收購,提高回報。

集資最多一百二十億美元,嘉能可會發售兩成股分,公司目前四百八十五名員工,上市後平均每人會獲得價值一億美元既股分。

不過格拉森伯格話,今次上市唔係散水,佢一日仲喺公司,一日都唔會賣股分,至於其他高層,股分上市後要遵守五年禁售期。

由從來唔接受訪問,到主動走向台前,嘉能可老總格拉森伯格無非係想講一句,就係公司唔係機會主義者。

兩年前嘉能可一批可換股債券,當年公司價值係三百五十億美金。兩年後今日,市場計過,嘉能可頂盡值五百億鬆的。

但無六百億都唔上,投資者又受,咁代表咩呢!?

貴,但貴得未致於無道理,金融時報專欄話,唔可以用過於簡單標準,去計算嘉能可。

事關,佢地手持多間資源公司,本身又係交易商,商品市場幾乎玩曬!

簡單講就係既係PRICE TAKER又係 PRICE MAKER。即係又可享有承受商品價格變動優勢,亦具備創造商品市場價格功能!

嘉能可作為一間垂直式商品企業,本應唔憂做。依家搞上市,有人話係從良,為嘅係打破外界對佢地不友善形象。

但講真,嘉能可四百幾員工係股東,一旦佢地要沽貨,情況等於香港公務員長奉退休基,潛在資金需求好大。而且,要搞大公司,上市亦不二之選。

南非藉格拉森伯格的確唔簡單。公司要搵非執行主席,只要開口,大把猛人排隊。但大熱,竟然係馬世民。點解呢?

作為誠哥前頭馬,馬世民大中華市場人物網絡夠。白手興家嘅佢,形象好。唔好忘記,就係佢當日策劃買赫斯基石油,佢對商品市場眼光,比好多人都要好。

中環人話,嘉能可上市無需急於下注,歷史告之,世紀招股過後,市況多數會跌。但作為一間錯綜複雜,兼異常神秘公司,佢地本招股書,值得細讀之餘,仲應該好好留為記念。

嘉能可太多可以講嘅故事。而佢地證明俾外界睇,搞商品,唔一定要有金礦,有油田都得。只要模式定位正確,咩公司都可以做商品!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)