泄密門

時間倒數番一月分,在國統局公布一月內地經濟數據前夕,二月十二日晚,有股民已經收風知道通脹率會低至4.9%、比市場預期低。

當佢有兩個朋友同時收到呢個消息時候,佢地決定周一開市就撲入市。

結果在周二數據一如預期,而呢個股民亦開開心心將賺到的2%利潤平倉。

佢話:「投機窗口在內地多的是,在內地炒股,炒意外消息倒不如早作準備。」

雖然泄密事件一再發生,但以內地經濟架構,這種數據泄密事件肯定陸續有來。

知唔知一個通脹數據,由編制完成到發布,要經過多少個部委?

是十個! 由人民銀行、發改委、以至商務部都要預先過目,那數據又豈有秘密可言?

歐美政府近年收緊對泄密事件的刑責,以美國為例,刑期最高可達5年以及罰款25萬美元。

高盛04年有一個經濟師、就因為預先將財政部計劃停賣30年債券消息泄露予交易員,結果要入獄33個月。

雖然中國都有法規防止敏感經濟消息外泄,但多次泄密事件、就從來未有人試過孭鑊。

更可笑的是,原來在中國因為泄露經濟數據而買賣股票,中國證監會並不定義為「內幕交易」!

理由是內幕交易是規範上市公司、避免因為透露股價敏感資料而制定,所以經濟數據是宏觀數據,並不涉及上市公司層面!

說實在,有理由相信,官方唔會主動放料,但民間機構,或主要學者,係咪一早獲知數據,無需多講。

所以更深一層,數據一早有人知,係咪更多利益團體可以搵著數。值得懷疑!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)