褻瀆神明

標普調低美國評級展望,引發金融市場掀起軒然大波!

其實美國有財政問題都唔係咩新聞,點解市場仲有咁大反應?

講真,標普呢次調低前景展望、除左帶出市場對呢次褻瀆神明既裁決、有一絲快感外,根本就亳無新意!

但同時亦引起市場對美元前景既憂慮,因為可以肯定既係、無論財赤幾大,美國都唔會違約,最終都係可以靠通脹去擺脫債務,市場淨低要擔心既、就係美元不斷眨值引發既危機!

有外國傳媒報道,白宮早喺上星期五已經知道有關消息,懷疑係政府其實係有預謀、透過標普既報告,增加同政黨喺削減開支上既籌碼。

睇番標普全世界127個主權評級中,得19個有三個A既評級,而美國成為唯一當中、前景展望「負面」既國家,真係事有巧合?

翻查紀錄,透過降低評級迫政黨合作唔係第一次,96年穆迪就因為調低前景展望至負面,令兩黨加快制定國債上限。

華爾街日報亦提出,今次係09年標普調低英國主權評級既翻版,由於第二年就係大選、標普既決定間接令支持削債既保守黨擊敗工黨,之後一年英國就恢復AAA身分!

不過,金融時報既社論話,同十五年前唔同,而家既政治形勢除左兩黨之外,仲有一個「貌似」主張削減財赤既鷹派「茶黨」,但實際上佢地只係一批「民粹主義」既烏合之眾,佢地不惜將美國人帶落懸崖!

而一直提倡美國要繼續增加開支、刺激經濟既諾貝爾獎得主克魯明直頭話,調低展望冇咩咁大不了。

克魯明話,由美國債市表現來睇,標普報告既影響都只係一瞬間,因為市場如果信美國會違債,應該係要大手減持美債,不過十年期債息飊升至3.45厘後、好快已急跌落番3.36厘水平,認真係"No Big Deal"!

講真,美國國力強,但借錢多。整個國家根本上係以債渡日。

人均負債,多過日本。有評論計過,美國計埋最新發三十年長債金額,總負債水平十四萬三千幾億美金,技術上較債務上限超出百一億美金。

美國唔掂,已經唔係秘密。標普將美國評級前景展望下調,講唔上美國爆煲。問題係點解標普夠膽咁做?!

首先,美金實在太殘,歐債問題好,早前日本核危機好,美金完全失去避險功能。標普出手,做醜人,就係測試美金仲有幾多實力。

更重要,標普係咪成為棋子,製造市場亂局,為QE2之後一的部署鋪路,亦都值得懷疑。

標普做醜人,為免對市場破壞力太大。

評級機構成為美國絕招之一。周小川賴理仲話評級機構欠專業。但小川行長重點,在於首次講明,中國外匯儲備,超出左合理水平。

正如羅家聰講,美國已經絕症難醫,賴債機會極高。我國出口高,累積大量美金,局著要幫美國還債。

主流美國媒體CNBC亦罕有一語道破,話標普行動其實為中國同手持太多美元儲備嘅新興市場,響起警號!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將