一舊雲


放緊病假嘅蘋果公司行政總裁喬布斯現身,唔係介紹iPad3,又唔係iPhone5,而係「一舊雲」!

到底呢舊iCloud有咩咁巴閉?

蘋果教主現身,呢舊雲當然緊要啦,喬布斯希望可以將蘋果流動裝置嘅用戶、可以免費同步處理文件、電郵、相片同音樂等檔案,換言之電腦就唔再需要存在!

透過iCloud,用戶可以喺iPhone、iPad同iPod touch等任何嘅蘋果產品,播放音樂、存取資料、電郵同相片。

這個iCloud其實就是兩年前 MobileMe的延伸,當年要收年費99美元,STEVE JOBS亦自言 MobileMe是一個失敗的產品,今後將會結束業務並將收費退還。

今次可以說是「今是而昨非」,當然喬布斯肯「退一步」,絕對係睇得出itunes未來的海闊天空。

闊在那裹? 雲端早已不是新鮮事物,用開iPhone/ iPad用家早就應慣用如Evernote呢類雲端科技。

華爾街日報話,關鍵原來係同步推出、但無咩人留意的音樂同步服務iTunes Match。

iTunes Match顧名思義,就係用戶在繳付25美元既年費後,配對自己已Download的音樂與iTunes龐大歌曲庫。

如何令用戶乖乖繳付這25美元? 關鍵是用戶可以將一啲本身下載既非法音樂,傳送到用戶既其他蘋果裝置,而蘋果就會同音樂公司分帳。

這次亦成為首次將盜版音樂變成合法下既嘗試。

有關配對音樂可以用於任何電腦﹐但無法與非蘋果的移動產品同步﹐比如BlackBerry或Android平板電腦。

蘋果將與唱片公司分享25美元的年費﹐自己保留30%﹐另外的70%給音樂公司。

過去不少音樂公司一直無法找到一個可行的網上銷售模式,而用戶(至是好一部分)不是不願意付錢,而是付了錢又不能隨意使用自己購買的音樂,由MP3機搬過去電腦/ 電話,很多時都有很大阻礙。

如今只要付上約二百港元,這就使iTunes Match成為唱片行業從可能為盜版的數字內容獲得收入的首次嘗試之一。谷歌和亞馬遜最近都開始推出在線"雲"音樂服務﹐不過沒有與唱片公司分帳,當然有關的音樂變成不能共享。

iCloud同iTunes Match的結合,分析員反應唔錯,認同iCloud服務可以締造新嘅媒體消費模式,有助蘋果產品嘅用家,拋開對個人電腦嘅依賴,同時又可以在流動裝置的激烈競爭中勝出。

如果如意算盤打得響、咁日後唔單止可以取代微軟既視窗、甚至連Google呢啲雲端老手,都可以被「一舊雲」取代。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」