脫軌


上星期王彤世王行長先上moneycafe,當日提到不少親身乖坐內地高鐵、高架公路及天橋的驚險場面,當日還可以笑言不敢多乘高鐵,豈料言猶在耳,高鐵已發生嚴重災難。

兩列動車相撞,唔單止造成嚴重嘅人命傷亡,就連宏觀經濟轉型,都可能脫軌。

新任鐵道部長盛光祖上台無耐、已經表明,高鐵投資總額會減少,英國金融時報話,今次事件肯定進一步拖慢投資計劃,仲影響埋經濟轉型嘅部署。

一心諗住、改以基建推動經濟增長,全速推進,高鐵建設,

計劃喺十二五期間,總共投資3萬5千億,當中一半,都係同高鐵有關。

國產高鐵系統,亦已經衝出海外,幫助中國經濟,轉型至高增長模式。

好似今個月,鐵道部就取得馬來西亞合約,計劃出二百幾部高鐵列車。

南車集團更加同通用電氣簽訂協議,將版圖擴展到美國。

以為可以老翻日本子彈火車可以科技救國,點知,接二連三嘅意外,加上有官員被拖下馬,令到呢個轉型龍頭,一再開倒車。

雪上加霜嘅係,鐵道部缺水。

目前鐵道部負債總額,有近2萬億,比兩年前,急升3倍。

想集資咩?都好難。

上星期,鐵道部公開拍賣一批債券,罕有咁出現流拍。

大行話,鐵道部負債比率極高,發債成本又不斷增加,事件可能引發重組。

撇開短期股分表現不談,鐵道部原本想加強市場化、希望以更具成本效益嘅模式營運,但經過今次事件,如意算盤,應打唔響。

了解內地債市運作,就知道鐵道部係目前唯一以政府名義、發行企業債以及短期融資券既「發行主體」,具備政府信用。

目前仲未到期債券總計有5655億元人民幣,其中鐵路建設債券就超過三千七百億。

近年高鐵高速增長的問題,早已同地方政府融資平台一樣引起關注,作為鐵道部債券最大買家,多間大型銀行持有既債券量已經超過上限,加上今次溫州事故,因此係暫停再購入鐵道部債券。

有債券投資者更喺微博表示,過去只係擔憂鐵道部財務問題,而家連運營都出問題,相信好難再搵債券買家。

當然,由好處想,就是希望阿爺可以好好趁今次機會,郁手收拾呢個一向以官僚見稱的鐵道部,令改革可以真正推行。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)