又來聯匯

瑞士經濟差,兼有通縮,瑞士央行作為一個非正式央行,決心盡地一鋪,同歐元掛勾。

站喺瑞士立場,無可厚非,對整個國際金融市場,影響卻可謂深遠。

有人認為,瑞士係全球央行聯手行動第一步。但似乎過於低估全球市場複雜性。瑞士變相再行聯匯,其實正正顯示,全球出現「亂匯」現象,就係匯市基本上立立亂。

瑞士靠出口術,就算干預後,匯價仍然偏高,唔會一,兩次干預令我地買到隻「平」勞力士。

瑞士央行干預,個案太多。最經典一次,莫過於一九七八年。

七八年,瑞郎亦係持續上升。瑞士央行當年單方面干預,三星期內全世界都信瑞士係認真,事關瑞郎兌當日馬克,期間跌左兩成。

但當日,匯市簡單得多。瑞士對象只係當日一個國家,一種貨幣,就係馬克。但依家,單一貨幣,多個國家,仲要無限大熱錢,瑞士有無當日咁好彩? 唯有祝佢好運

高盛資產管理主席Jim O'Neill,就支持瑞士央行既做法,話干預雖然唔能夠解決所有問題,但最少係為邁向更平衡既金融市場,行出重要一步! 

不過背後唔係無代價㗎! 舊年瑞士央行因為干預瑞郎升勢,而錄得210億美元既虧損,有分析話瑞士央行已經動用佢地既終極武器,接著落嚟就要睇央行同市場之間既博奕!

瑞士,同香港本來無大關係。但瑞士今日同香港一樣,都選擇同一隻無前途,或者問題多多貨幣,作為掛勾對象。背後,前者別無選擇,後者可能係不敢決擇。

瑞士情況,反映金融市場無真理可言。純粹學院派、滿肚理論之士,會話歐元有問題,同歐元掛勾更絕對有問題。但呢個只可以作為完美假設理論。揀呢條路,唔代表瑞士一定錯。

金融市場唔會有真理,係每個市場參與者本身信奉真理就賺錢,你賺錢就係要對手蝕錢,呢種利益行先,轉嫁風險模式既遊戲,抵消真理誕生。 

市場人士飽經閱歷,當然可以十秒內,講出十個瑞士央行同歐元掛勾理由。亦可以三分鐘內,井井有條咁講到咩叫聯匯,咩叫貨幣發行局。 

如果以為貨幣發行局,就係固定匯率,而呼籲要匯率浮動,未免未認真研究發行局機制!

瑞士進一步落閘,由今日起金融市場再添亂局。全球市場遊戲規則劇變,再靠以往一套半生熟以自為真理,未免太睇少食慣金融飯嘅香港人。

多做事,少說話,尼日利亞聰明得多,作為油組主要成員,全球主要產油國,尼日利亞有大把錢之餘,夠膽買單邊,公開外匯儲備部份用嚟買人民幣資產。理由係信人民幣會成為儲備貨幣。

尼日利亞可以話俾我地知,市場可以有信念、但非真理!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)