峰會二之百年孤獨

有時諗,歐盟以至歐元存在,其實係建基於歐洲人天真同浪漫,明知不可為而為之,最終造成今日亂局已定。

太平洋資產管理El-Erian形容,今次峰會係歷史重要一頁,其實講得無錯。

因為,峰會期間,及初步結果證明,十二月八日係見證歐盟或者歐元區走向由大變小之路。

一個國家,可以容許有一個強勢領袖,但一個充滿烏托邦色彩既大聯盟,根本容唔上有德國咁強而有力既成員。

強者只會想愈強,亦無可能放棄本身利益。歐元區依家問題,德國責無旁貸。

歐盟領袖依家仲可以自欺欺人,公開話改革來得正確,問題最終解決。

德國亦無疑攞到想要既野,就係透過財政聯盟再擴大實力,學潘國光所言就是贏了一場無須流血的政變。

但德國堅持,歐洲穩定機制不能成為銀行,歐元區共同債券不能上檯,令成個歐債爛局,只會再拖。

經濟學人批評,德國由始至終反對發行歐元債券,最終只係會威脅歐元既存在。

佢地認同,歐盟成員國如果可以透過修例,推進「新財政協議」,係邁出左重要一步,但如果唔能成立一個共同既融資機制,表現好控制到財赤既國家、唔能夠受惠(Reward)歐元債券而降低融資成本,最終只係會令投資者失去信心、唔能夠成功拯救歐元。

經濟學人鬧德國唔係無道理,德國事到如今仲堅持,只有財政聯盟,不能有共同金融機制。

硬要將救市基金數字上加夠一千億,但錢從可處來,怕且再擾釀三百六十五日都未有答案。

德國想透過財政聯盟汰弱留強,但意外係包括德國最想踢走既希臘為首多隻歐豬,竟然無半點異議,兼肯全數參與簽署修訂條約,劣豬不走,反而英國可能最早出局。

廿年前保守黨執政,先有第一代鐵娘子戴卓爾因為不願加入歐元被自己內閣倒戈下台,而接任的馬卓安同樣決定不加入歐元。

啱啱好廿年後又係保守黨,卡梅倫同德法唱對台,未致於決裂,但英國唔參與簽署修訂條約,再留底,又意義不大。

英國評論話,卡梅倫怕做張伯倫第二。三十年代張伯倫係英國短命首相,因為同希特拉有協議,國內被批評有辱國體。卡梅倫企硬,係保守黨近期一直想公投,佢依家決定同德法反檯,歐盟官員話佢完全係打無成本既仗,志在攞著數。

英國雖然唔係用歐元,英倫銀行亦有印鈔功能,但英國評論提到,英國變相將自己孤立,到最後唔會有好處。

所以一邊有英國大不列巔主義上身,另一邊有德國要攞盡著數。二零一二年繼續好戲連場!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)