No Return!

兩個城市,去年同樣受惠新興市場增長、今年同樣先面對通脹威脅、繼而再面對歐債危機引發的衰退風險,沿何會使用兩套截然不同措施面對樓市?

先說我們的財爺,曾俊華喺南非約翰奈斯堡接受彭博訪問,話受歐債危機影響,加上全球經濟放緩,本港樓市正在緩慢下跌。

佢提到一旦觀察到樓價急跌,政府一定會採取逆周期措施應對,包括放寬部分冷卻樓市措施。

雖然財爺之後想Downplay呢番言論(那分澄清聲明真值得一看,簡單講係九唔搭八”),不過碰巧又有個運輸及房屋局局長鄭汝樺,話政府目前正審視樓市變化,喺有需要既時候、會考慮提早檢討額外印花稅措施! 市場自然無限猜想!

現實係差餉物業估價署既資料顯示,七至十月分本港整體樓價已經跌百分之三點六,個別之前升得多既屋苑,好似係太古城,調整幅度更達到百分之八。

相比樓價、成交跌幅更大,上月分十大指標屋苑只有193宗成交、貼近沙士水平,全年計估計就少四成。

其實要數樓價跌幅,一成都未到,政府就話要鬆手,是否反應過敏?

抑或是政府害怕地產代理上街?

相反另一邊廂,新加坡不單沒有手鬆,反而加大力度強調控樓市。

新加坡星期三公布、周四起向非本地居民既樓宇買家,徵收百分之十既額外印花稅,連同之前已經要繳交既百分之一至三既印花稅,增加左投資樓市既成本。

而本地居民一樣受害! 買「二套房」亦一樣要比百分之三既額外印花稅。

當地地產商會批評,政府喺環球經濟轉弱既時候再收緊樓市措施,係政策失誤。

目前外地居民佔新加坡樓市買家比重,大約是一成八,比起香港平均水平三成其實要低(香港主要買家當然是內地同胞!)

有分析指,當局冒大不違重手再打擊樓市,其實係希望為政治取得更大籌碼,因為新加坡人對於外來人引起的輸入通脹,非常不滿。

但今次動作很大機會引來反效果,高盛之前已經預測,新加坡樓價未來18個月會累積跌15%,明顯通縮風險大於通脹。

當然,我們不是贊成政府今天咁快就向地產霸權投降。政策「朝令夕改」,只會令人無所適從,更弊是產生道德風險”!

所以今天絕不是鬆手合適時間,而一些長遠增加供應及居屋,Please No Return!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)