外流

過去一個幾月,人行不斷托高人民幣開市中間價,但都阻唔到。

因為貶值預期升溫,造成既資金外流。

同時間外貿順差收窄,資金外流速度遠比預期多。

上個月,外匯佔款大幅減少一千億人民幣,係連續三個月,有資金流出中國,規模比起之前兩個月嘅兩百幾億,走資速度明顯轉急。

導致外匯儲備、亦罕有下跌,到舊年底,儲備少過3萬2千億美元,除咗係連續兩個月減少,總結上一季,儲備少咗205億美元,係九八年以嚟,首次下跌。

資金外流趨勢,起馬喺第一季都仲會持續。

當然有弊有利,外匯儲備減少,有助減低國際間對北京操控人民幣嘅指責。

由於熱錢充斥已經再唔係問題,喺資金流動性大幅減少下,人行透過減存款備準金率,或啟動其他寬鬆措施既彈性更大。

其實外匯佔款同外匯儲備下降,唔需要太恐慌。

因為部份係反映匯率波動,同順差收窄。而在港人民幣資金調回內地,部份兌換番美金,會提供緩衝。

數一數,內地儲備仍然有三萬幾億美金,實在唔需要擔心。反映資金外流,會令人行進一步放寬銀根,避免資金外流構成影響。

我們始終相信,人民幣國際化早已是一條不歸之路,經過呢幾年金融同歐債危機,美元反而成為避險天堂,內地亦明白要爭取國際金融定價權,絕對需要有一種國際貨幣支持,大家實在無須過分擔心。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)