敗象?

東邊不亮西邊亮?

我們已不止一次說過,今年最大風險可能不在歐洲、而是新興市場。

結果、金磚四國神話逐個破滅。

繼中國放棄「保八」之後,巴西經濟亦明顯放慢,舊年全年增長百分之2點7,增長率係零三年以來第二低水平,亦遠差過前年嘅百分之7點5,跑輸比中國同印度。

雖然通脹由舊年中接近百分之十、回落到百分之6點5,但仍然係7年嚟最高,亦係G20國之中最高既國家

巴西歸疚問題出喺「貨幣戰爭」,因為全球央行濫發貨幣,令熱錢湧入巴西,

令雷亞爾由09年開始,累積升值左約四成,單係過去兩個幾月都有百分之6,嚴重削弱左佢地競爭力。

事實係單靠中國,無運行。

一個係巴西,一個係澳洲。堂堂資源大國,最終成也中國,敗也中國。

巴西經濟數據走樣太明顯,按季增長得百分之零點三四,簡單講差零點零一個百分點,雖然成功取代英國晉身全球第六大經濟體、但連續兩次經濟倒退,技術上係衰退。

巴西賴係熱錢流入,貨幣升值,新總統係經濟學家,佢其實無理由唔明,巴西其實罪有應得,因為當地財政政策過份擴張,同樣犯左新興市場通病。

有經濟師亦批評,巴西只係識得批評外國印鈔,但無正視本身既結構問題,競爭力正係逐步削弱。

同巴西一樣,澳洲亦衰在強勢貨幣手上。無疑,全年計澳洲經濟百分之二點三,發達國家之中,贏曬歐洲,英國,比美國增長亦高零點六個百分點。

但第四季經濟只及預期一半,誤差幅度亦係發達國中最高。

澳洲繁榮,經濟學人一度選佢地做全球天堂。但一切笑中有睙,澳洲人本土幾乎零消費,有錢存曬銀行,令儲蓄率有百分之九,樓價又貴。

中國令佢地繁榮,但代價其實亦不菲。

巴西同澳洲,近幾年出口中國,大量貿易盈餘,就算無熱錢,貨幣都係有升值壓力。當然,個個人擔心,內地經濟指標降溫,固定投資減慢,巴西澳洲前途有限。

但調番轉諗,兩個國家其實同中國一樣,靠出口帶動經濟,依家咪大不了一齊轉型靠內需!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)