面子

憧憬中央加大力度刺激經濟,進一步放水?總理有嘢講!

佢無話會、定唔會,但就八年嚟首次調低全年經濟增長目標。

唔再係八,而係七點五。慣左講保八,要改口,保七點五。唔好睇少半個百分點,因為呢半個百分點,區內股市跌近一個百分點,西方機構投資者愈諗愈唔對路。

零九年咁困難,舊年亦講到咁不明朗,中央繼續八字行先。百分之八代表中國增長勢頭,中央要保一定得,點解依家放棄,唔同人有唔同解釋。

無疑,每年增長目標,其實年年超標,目標定低的,驚喜大的,亦符合舊年定出未來五年百分之七增長目標。

重質、不重量,唔少經濟學家一直提出,依家肯做,係好消息,最少係願意正視現實,同時中央都明白、面子不能當飯吃,當前最重要是先安內。

另一邊,有人擔心係反映內地預示不妙,外圍係個借口,根本從來都無明朗過。

將出口增長目標由二十降至百分之十,確實得人驚。但要驚,應香港先驚。

百分之七點五目標一定,最直接訊息係管理市場預期,唔會有不切實際幻想。

了解中國政策既中環人話,總理報告帶出意思明顯不過,就係寧願增長低一點,亦不想物價高一點。貨幣政策維持穩健,一如預期,財政政策積極,但中國一向係靠赤字預算推動經濟。

今年呢?財赤預算八千億,比舊年少一千億,佔國內生產總值比重由百分之二,降至百分之一點五。

即係,積極財政政策,並非一如預期咁積極!

評論話,總理工作報告少不免令人失望。大篇幅講經濟,但新事項唔多,只係堅持要轉移,但點轉,點提高個人收入,金融市場發展點搞,著墨不多。但調轉諗,唔再充大頭,肯先苦就會後甜,未嘗不是好事。

唔好睇少工作報告,由於正式定調,不計教增長慢一點,令中國對資源需求未有預期咁多。

中國人喜歡好大喜功、當年阿爺出四萬、地方政府驚執輸出夠十八萬,結果引來今天後患無窮。

有大行形容,內地今年政策,大前題係「穩定」,放棄保八,其中一個信息,就係向地方政府發放指令,唔好刻意過份進取、追求增長,市場亦唔駛再憧憬、當局會大幅放寬貨幣政策。

結果人人掛著炒兩會,結果一開就中招。阿爺夾完淡倉,依家調轉夾好倉,此招高也!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)