造假學院

過去一個月本港唔少民企都先後出現問題,好似係博士蛙被核數師德勤質疑,同供應商一筆近四億人民幣既預付金額、係咪存在。

結果德勤辭任會計師,而博士蛙之後一直停牌。

其他好似係寶姿、澳優、大慶乳業同歲寶百貨都被揭露有類似問題。

三月到依家,話要延遲公布業績既上市公司,最少24間,多間更因為有核數師對對帳目「有保留意見」,唔少係一直停牌。

由舊年「渾水」觸發的民企爆煲潮,來到今年、似有一個新的演繹。

而多次揭穿內地民企造假帳,渾水創辦人Carson Block今次亦以影象話俾大家知,呢啲去咗海外上市嘅民企係點做數。

佢因應內地一篇報道、講內地正調查一間被形容為金融詐騙學校嘅小型投行,教企業做假數兼上市。

渾水派出一隊員工、偵查涉及嘅美國納斯達克上市公司『傅氏科普威』。

調查員去到大連,發現公司廠房係好大,但就空無一人,好似鬼工廠。

Block 形容調查員埋伏三日,只係見到呢兩架大貨車運出生產的卡車,以及四架細車出廠,同公司對外稱每日有多批貨車出廠有很大出入。

生產規模成疑,帳目同交易文件亦有好多問題。

好似公司聲稱、鬼工廠前年營業額有3千萬美元,但實際只係得4百萬。

公司又多次話有收購、但其中一次係用超過一千萬美元,收購主席傅利間接控制嘅公司。

另一次就用近4百萬美元委派主席去買,質疑呢啲收購,都只係將公司錢轉入主席袋。

渾水仲列舉其他幾間有類似帳目問題既內地企業,部分都係搵同一間機構搞上市同核數。

一口氣講左咁多問題,布洛克話,知道唔少交易員、部署未來幾個月,進一步發表指控報告、並沽空本港上市既中資股分。

金融時報「巧合」地有相關報道,指近期多咗對沖基金,由沽空美國上市既中資股、轉為沽空本港上市既內地企業股分,「借貨沽空」比例不斷提高。

隨著美國愈來愈多中資股除牌,香港會係下一個沽空戰場。

留言

pakman說…
小型投行... whats the name?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將