憤怒「票」

荷蘭首相呂特提出內閣總辭。

事件震撼程撼程度之大,不要會錯意、絕不在於荷蘭是否有債務風險。

身為歐洲第五大經濟體系、荷蘭的經濟表現其實遠好過歐洲南邊的鄰居。

今年財政赤字預計只係佔國內生產總值百分之4.6,呂特早前提出,希望將出年財赤、減少至百分之3,以達到歐盟定下標準。

荷蘭正係其中一個,強烈支持歐盟、訂立百分之3財赤上限嘅國家。

事件說穿了的、其實是歐洲政客當前的困局: 迫在眉捷既、唔單止再係纏繞左兩年既債務,或者係貪婪既投機者,更難應付係憤怒既選民。

法國總統選舉、左派既奧朗德領先,令市場擔心民綷主義抬頭。

連一向嚴守財政紀律既荷蘭,因為削赤談判破裂、政府要集體總辭。

黃金戰士潘國光早話過歐債危機唔單止係一場經濟問題,當政治角力已經滲入時、就已經主導整個歐洲大陸,問題亦已經遠非經濟學家能夠用圖表或數學模型可以分析。

數一數、歐債危機爆發以來、歐豬五國包括希臘、萄葡牙、愛爾蘭、西班牙、甚至意大利政府,都因為處理危機不力而倒台。

金融時報話,令金融市場擔心係呢啲國家既一啲細少政黨、只要打著反對削減開支既旗號,都能夠獲得民眾既支持,令人質疑舊年歐盟內部達成既財政協議,日後係咪仲會有效。

最新既採購經理指數跌近三年新低,經濟不振亦可能打破歐洲央行行長德拉吉既復蘇算盤。

近萬億歐元既LTRO、本來係想買時間穩定銀行體系,同時令經濟穩步復蘇,等各個歐洲國家盡快採取措施控制財赤。

不過歐央行既資產負債表已經超越聯儲局,限制左再有新一輪LTRO,計埋上個星期,歐央行已經連續6個星期,無入市買債。

有歐央行委員形容,買債計劃已經進入「休眠」狀態。

經濟師話,佢地計過各國削減開支、會令整個歐元區經濟、今年收縮一個百分點。

要喺平衡財赤同保持經濟增長之間取得平衡,已經變成不可能既任務。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」