Kiss me Goodbye, Argentina

DON'T CRY FOR ME ARGENTINA。

阿根廷曾經何時係全球最有錢國家,搞成咁,唔多唔少係過去幾十年,一宗又一宗政權易轉,政治動盪有關。

南美新興市場之前熱炒,阿根廷偏偏落後。佢地女總統克里斯蒂娜最新一個決定,將全國最大油公司 YPF國有化,變相係一場經濟自殺運動。

整件事根本就係「明刀明槍」將全國最大石油企業YPF國有化,阿根廷呢位女總統、用「極左派」形容都不為過,佢即時撤換左YPF行政總裁同派員進駐公司,手法相當狼死!

以營運效益差,生產少為理由,踢走現有大股東西班牙Repsol,表面上係為國民福祉,但實際行民粹路線,國營化講得太客氣,今次阿根廷政府咁做,其實係強行接管。

西方媒體唔認為今次係單一個別事件,事關新興市場近年不滿西方社會聲音的確大增。

委內瑞拉之外,巴西兩年前,率先發炮,攻擊西方大搞貨幣戰。

近至中國,亦多次毫無客氣,大數都指西方貨幣政策不負責任。

本質上,大量印鈔,推高通脹,有國家面對大量熱錢,好似阿根廷咁,就受高油價影響。

幸好,國家補貼,價格受制,阿根廷油價唔算貴,但國民仍然唔滿足,無計!!

克里斯蒂娜賴YPF西班牙股東管理不善,似乎只係逃避責任講法,無阿根廷限制價格政策,油價機制唔市場化,市場打賭,YPF量產一定多過依家。

亦調轉頭諗,阿根廷根本一早要學中國,油公司國家持有,咁就會相安無事。

但事到如今,阿根廷基本上自殺,十年前佢地國家技術上破產,錢仲未還曬,更一直未能透過國際債券市場集資。

如果債權人同你玩大,「克里斯蒂娜」好可能無力還招!!

可以咁講,無西方寬鬆政策,唔會造就新興市場民粹主義抬頭。阿根廷牛扒靚,紅酒得,資源豐富,足球又有美斯,邊個夠膽睇少呢個新興市場?

不過 FT的 Lex 告訴大家,其賓今時今日再唱"DON'T CRY FOR ME ARGENTINA"已經不合時宜,而家要唱係Kiss me Goodbye, Argentina!

社論話,YPF未來幾年投資額仲要倍增,其實Repsol分手未必係壞事,而對國際投資者來說,亦應該考慮、係咪仲要投資喺呢個監管咁不明朗既市場?

雖然今次事件喺阿根廷國內贏得人民掌聲,但可能最終麘令阿根廷受到孤立,負上沉重代價!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」