科網光明頂

自封為華山劍宗風清揚,一身獨孤九劍獨步天下。可惜當日風清揚被情所騙、失約於劍宗對決,從此消失江湖。

今天的馬雲雖是網絡狂人,但論老謀心算一旦面對「雅虎」這個岳不群,財技上完全是陷於下風。

做交易先決條件:時間、策略同部署,佢似乎通通欠奉。

雅虎持有阿里巴巴集團四成股權,係馬雲一條刺。可惜,佢做得太著跡,一開始已經蝕左個勢。

今次,佢用七十一億美金,要回購其中兩成股分,價錢比八年前雅虎購入價高足足十三倍。

阿里巴巴集團憑咩,八年嚟估值可以高十三倍,無人知。但靠呢宗交易,雅虎即時體現價值,收番既現金,相當於每股三點六美元,加埋持有兩成阿里巴巴股份,馬雲對雅虎每股估值,進貢左足足近一半!

八年嚟,大家可能無咩合作。但馬雲肯定對得住雅虎。佢太想解決雅虎呢個問題,或者唔想再同對方沾上關係,結果事事處於下風。

話馬雲財技屬小子級數,原因係佢太有透明度。你明明將回購雅虎股分列入首要議程,舊年就無謂節外生技,向包括淡馬鍚在內機資者發售股份,令當日作價,成為今日回購價既參考指標。

更甚,馬雲根本唔應該太早露底牌,俾人睇到阿里巴巴要整體上市。點知佢相反,將香港子公司私有化,講明有意整體上市。

咁做即時令自己陷於兩難。一,回購價太低,會影響估值。二,為推高上市估值,甘於俾雅虎一個高價。

路透既Breakingviews 評論話,今次交易最好既一步係時間、因為撞正facebook 上市,阿里巴巴馬雲較容易取得融資,好似俄羅斯既「數碼天空」,就因為沽左facebook,可以有錢協助馬雲融資。

不過估值偏高都係問題,今次作價相當於阿里巴巴市盈率超過130倍,仲高過當年1688上市時既估值,要搵投資者其實唔容易!

講到底、馬雲都係別無選擇,因為形勢比人弱。

解決雅虎,今天馬雲終於做到。但代價係周身債,單係回購兩成股份,就要再向淡馬錫敲門。

踢走一個雅虎,送嚟一個魚尾獅。馬雲未致於財困,但如果資金壓力大,阿里巴巴最終可能硬上市,估值上一定不利。

馬雲犯左急進毛病,同風清揚半年一樣因感情用事斷送劍宗稱號。其實要送走雅虎,根本咩都唔使做。

將來上市,變相俾對方高價賣舊股機會已經情義己盡,無需要搞到依家咁,為趕走他人而借上借!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)