反高潮臉書


全球熱捧嘅Facebook,可能變成歷來最反高潮嘅IPO。

第二日一開市就穿招股價,低見過33美元,收市都跌近一成一。

牽頭承銷商「摩根士丹利」無再喺上市價水平護盤,第二日就無影,只係喺較低水平入市買facebook。

股價喺上市第二日就「潛水」,投資者都好不滿,矛頭直指大摩,同掛牌場地納斯達克交易所。

FACEBOOK調高招股價,股東又賣多咗舊股套現,大摩被指安排失當搞到股分供應太多、又太貴。

最終IPO嘅散戶比例去到兩成半,比一般嘅兩成散戶比例為多。

大摩有客戶,原本估計只會分到500股,結果變成5000股。

唔只散戶,連對沖基金都話,分到嘅股數,比預期多50萬股。

而納斯達克交易所,處理唔切咁多盤,導致交易延遲兼混亂,更「不幸」係唔少投資者跟本唔知之前的指示盤是否有效。有人就要隔六個鐘先人知自己摸頂入貨!!

雖然交易所已經預備,賠償1300萬美元,預計分析同界定賠償嘅過程,需要一至三個星期完成。有券商更計過,因為取消唔到買盤,造成嘅損失接近1億美元。

講真,Facebook一役,各大報章,各大投資者,清一色鬧大摩同納斯達克,唔計輸打贏要,佢地係咪犯上不能原諒既錯誤?

納斯達克系統出事,其實俾著邊間交易所,遇上FACEBOOK上市,都好難全身而退。

一來、規模太大,一時間又有太多買賣輸入指示,仲要美國可以一股股咁買,想到此,買賣指令幾乎係天文數字。

基本上死既機會極高。除非首日牌係要硬性人手輸入交易,或預先再擴大容量。

至於大摩、大部份批評之前暫時加價,並且誤導投資者認購反應。後者不得而知,但暫時加價,同增加發售規模,無股東同公司管理層首肯,大摩斷估唔會亂嚟。

再者,作為首席協調人,大摩最終要效忠既對象,係要沽售股分既股東,以及
FACEBOOK本身。

最少佢地喺呢點、分別做到高價集資,同高位散貨,職責上,並無構成失職。

Pimco 董事總經理埃爾阿利安講得好,FACEBOOK呢個係典型吸引投資者做非理性決定既例子。

不幸,到呢一刻,佢地仍然傾向不理性怪罪一方,但連一句FACEBOOK大咬,都無埋恕過!

世界既事,往往有早知!!如果有早知,可能FACEBOOK根本唔應該上市,因為佢地吸引之處,除左朱克伯格既神奇力量外,最緊要就係夠神秘。

但一上市,FACEBOOK溢價,就咁無左。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)