物有所值?



135年歷史既倫敦金屬交易所,今次揀只有12年歷史既港交所,
 
近14億英鎊,投得倫敦金屬交易所LME,港交所自己評估、當然係話,物有所值。
 
總裁李小加話,預計三年後會有盈利貢獻。更重要係戰略上,避免邊緣化,港交所可以進一步融合計劃內地設立金屬倉儲同發展新產品,配合LME轉型。

仲記得當日小加總裁提出既「萬言書」,一早交代左三八八要走既路,就係人民幣計價產品、同埋進軍商品市場,以LME全球最大金屬交易市場地位,加埋計劃推出人民幣計價產品,可以話一次過滿足兩個願望!
要了解LME是否物有所值,先要知道它的歷史架構。
舊年LME盈利跌至770萬英鎊,但實際交易量其實達到破紀錄1億4千7百萬張,相當於35億噸金屬。按年升兩成二。
咁大交易量都帶動唔到盈利,因為LME係全球少數仍然沿用會員制結構交易所,並維持非牟利方式經營。

LME舊年盈利雖然倒退一成九,但並無動搖作為全球最大金屬交易所地位,依然穩佔全球八成金屬期貨合約交易量。
目前全世界七成銅產量都係透過LME定價擁有定價權,好大程求係LME全球14個國家總共有七百個倉庫,但偏偏最大金屬需求量的中國、就無倉庫。
所以亦解釋左、點解作價相近,LME最終都捨棄交易系統更先進既州際交易所,而係揀貼近內地市場,又可以進行人民幣交收既港交所。

金融時報話,今次交易象徵過去百幾年西方商品市場既交易同定價權,已經出現「西向東移」。
當然,今次是LME「揀夫婿」,自不然吊高來買,港交所既要承諾會保留LME公開喊價既交易模式,同現有會員制架構。



更大鑊係要保證未來三年收費可以上調!!!



現時LME部分合約收費,只係相當於對手十分之一。
不過港交所要日後加費並唔容易,因為目前股東包括摩通同高盛、都同時係交易所會員,佢地未必輕易贊成提高收費。

我地唔係要潑冷水,不過都想提醒小加總裁,一來作價高、用PE計、要成180倍,加上未來三年都唔可以加費,以市場目前如此短視眼光,到底未來日子股價會如何反應,相信都不言而喻!
更大問題係眼前交易所就要配股集資,到底係咪真係「心裡有數」,相信只有小加自己知!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)