One Old Man

當今世上,試問有幾多人稱得上真英雄?

時間同事件,每每改變人對人既睇法,魯賓,薩默斯,格老,曾經何時被冠以為拯救地球三戰士。

奈何,三人今日卻由天堂墮入凡間,三人功過未輪到我地定論,但外界對佢地睇法既逆轉,亦係證明原來好多所謂既共識,根本未經教驗就去結論。

世態炎涼,以全球今時今日既環境,以美國貨幣量化步入危險狀態,主流媒體只會重複搵格羅斯,麥嘉華做訪問,而唔會再想起格老,更忘記左有沃爾克呢個人。

先後為5任美國總統,服務超過50年,做過十年聯儲局主席嘅沃爾克,慨歎時不我予﹗

佢喺蘇格蘭演講時話,如果後生5年,就可以更加好咁幫手整頓充斥銀行家同政客貪婪嘅世界,亦可以繼續推動「未完成」嘅金融改革。

可惜而家已經85歲,覺得有心無力,形容而家可能係有史以嚟最困難嘅時刻,國會、政治、意態形態分野,根本就咩野都唔可能有共識,成個政治系統都令佢失望。

講到金融改革,一手鼓吹加強金融業監管Volcker Rules 既沃爾克就有啲「火滾」,話三十年嚟,金融創新唯一最有用嘅,就只有發明左自動櫃員機。

又批評唔畀銀行投機炒賣,世界就會冧嘅講法完全係廢話,仲直指華爾街大行唔鍾意嘅話,大可以唔好要銀行牌,轉做對沖基金就無皇管。

格老無疑係近半世紀最具知名度既央行行長,惟論影響力,沃爾克當之無愧。

佢瓦解金本位,拯救全球匯率危機,處理超級通脹,更重要係唔向華爾街賣脹,唔為白宮賣政治人情。

結果,局內幾乎叛變,八三年幾乎被炒,八六年幾乎劈炮,到八七年終於捱唔著交位置予格林斯潘。

沃爾克在每日電訊報既訪問,反覆細看,總有酸溜溜之感。無錯,八十五歲了,但佢既無借題發揮為自己平反、趁日子無多要贏得生前生後名,更無乘機抽水或者指三道四,反過來只係嘆時不與我,一句吾老矣,有心無力,意簡言賅,背後甘苦盡在不言中。

沃爾完係咪萬能?係咪真英雄?

如果英雄定義係寂莫,佢尚且稱得上真英雄。呢位八十五歲老人,可愛之處唔係夠高,唔係當年夠膽大幅加息,而係咁多年嚟,從來唔無利用自己既CV搵大錢,正當格老退任後跑去當德銀同PIMCO顧問,演講收費每場數十萬美金,沃爾克依然係當日既沃爾克。

以佢名望,總可以華爾街撈一分油水;以佢經歷,可以吊起嚟賣。

但對不起,多次擔當檢討顧問,佢收費只係象徵式一美金。

更感人係,幾十年前因為當官收入大減,佢太太決定兼職,住所決定要分租,自己亦改食價錢平、味道差一些既雪梨,居然換來是「臭男人」既綽號。

所以,沃爾克五十年嚟,撇開功績不談,但已經示範咩叫做清官,來時一無所有,去時兩袖清風。

華爾街大鱷對佢恨之入骨,並唔係佢要加強監管,而係由後生,到老,佢堅拒融入呢個圈子,呢個亦代表著佢同格老聲譽上永世既分別。

William Solber四百幾頁既新書,就以堅持的勝利「The Triumph of Persistence」為題,書列入了FT 今年最佳商業書藉,書入面一句「More Than a Central Banker」,已經是老人一生最佳寫照,絕對值得一看!!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)