蘭桂芳的奶油豬


 
掛香港品牌之名,兼打埋傳統茶餐廳旗號,香港加集體回憶,就算唔屬於真真正正傳統茶記,翠華上市已經號召力有餘。
 
上市集資額大減一半,翠華要上,首場推介會現場已經打造概念鮮明,講明我係港式餐廳。
 
翠華集七億幾,兩名基金作為基礎投資者,名不經傳既同時,禁售期就比一般新股半年加倍,講明十二個月內不能沽貨。
 
兩大訊號,係咪反映翠華抽唔過?
 
是與否,難有絕對答案。競爭、成本在在係左右大局。
 
以市盈率計,翠華最高廿一倍樓上,比大家樂,快活仔唔算吸引。但有留意的話,翠華刻意提到佢地平均每張單價高達七十四蚊,係兩「大」非能比併,更甚係佢地將自己同本港多個對手比併,以平均單價計,結論全港第一,曲線講明唔好將我同快餐股比!!
 
每均每張單七十四蚊,不其然既疑問係有無咁多?早餐三十,午餐五十、難道翠華側重晚餐價?如果講貴,照常理,食客印象係,澳門茶餐廳,同太興還來得要貴,但兩者平均單價分別三十五同六十六蚊。
 
難道,去翠華,胃口特別好?
 
統粹盈利能力計,翠華截至六月底半年,盈利近二千四百萬,按年增長兩成半,贏本港上市飲食股。
 
的確,毛利高係翠華賣點,唔係一般荼記可以匹敵,以佢地提供初步資料睇,EBITDA毛利維持兩成。呢度,翠華過到關,問題係成本呢關,未來日子點樣過?
 
翠華承認,租金及人工,風險因素所在。人工難料,租金因素值得一提,眾所周知,翠華大老闆熱愛自置物業,但對不起,上市資產不包括鋪。
 
但比起米蘭站,翠華大股東對收回公司租金,在在慷慨得多。
 
市場最關注,係翠華德輔道中鋪王既租金決定。
 
公司資料顯示,中環大鋪大股東舊年同今年每月租金同樣八十萬,一三,一四年亦保證不加租,要到二零一五年,翠華德輔道分店年租金先會加至一千一百六十萬一年,即係月租九十七萬,換句話,三年後先加租兩成。
 
以翠華呢個旗艦鋪月租計,即係未來兩年,每日租金成本維持二萬六一日,簡單計,用番佢地每日平均單價計,每日賣三百五十一個餐就回本。
 
盈利能力好壞,閣下決定,但明顯地,上市前,大股東可說用心良苦也。
 
縱然慷慨,但資料披露,翠華截至六月底三個月,再向現有股東合共派息一億一千七百萬,呢筆錢相當於一年盈利。世上沒有免費午餐,再次證明。
 
正,反兩項因素,大致論盡。翠華食品好,但股票真的好嗎?投資者自行判斷。
 
中環人話,翠華毛利同提價能力係賣點,但試想當價錢加到一個水平,客戶需求彈性變得不盡不同,去翠華,同到真正餐廳價格成本上分別不大之日,或者係翠華盈利面對壓力之時。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)