又四年

奧巴馬擁抱Michelle 既圖畫,成為了他勝出大選後、首個發布的訊息。

唔單止成為各大電視、報章號外既封面,甚至喺Twitter 如 Facebook 更係瘋傳,簡單得來、亦令人對未來四年抱有一定期望!

大家都知,羅姆尼遲遲都唔肯認輸,喺傳媒廣泛報道之後,佢仲要拖多九十分鐘,先肯致電奧巴馬祝賀,而且佢個落選宣言,前後都唔夠五分鐘,可以列入最「Hea」既宣言之一!

羅姆尼唔服輸其實都可以理解,你諗下之前一晚道指一度升過一百八十點,「羅系」股分好似國防.工業.石油.金融.全掃急升.難免令人想像係咪有人收到風?

老套啲講,今次奧巴馬可以贏盡天時地利人和,雖然輸左第一場辯論令人大跌眼鏡,不過先有克林頓突然奮不顧身為佢站台,之後又有羅姆尼「秘密失言錄音」外泄,最後幾日連個天都幫埋佢,Sandy 成為左羅姆尼陣營最後一根稻草!

黃金戰士形容、今次奧羅之爭,就仿如一場資本主義之下兩個門派之爭:一個係福利主義形式、另一個就行番商界為首既資本主義形態。

不過我地認為用Main Street 對Wall Street,更貼合兩個人既作風,而結果似乎亦都證明,大部分選民係傾向選擇「大街」!

既然支持者落敗,高盛都要唱衰一下,形容喺兩黨仲係維持現狀、分別掌控參眾兩院情況下,年底前美國有五成半機會出現「財政懸崖」,最壞情況係兩黨一直唔能夠取得共識,將會拖低經濟三點五個百分點,令經濟陷入衰退。

當各界將一眾矛頭指向奧巴馬改善唔到經濟,其實有無考慮過,佢上任接落既、正係一盤爛無可爛既攤子,失業率升至9點1既戰後最高,而家回落到近7點8既水平,其實唔可以話無成績。

更重要係過去四年美股既升幅,累積達到六成七,係過去十年來表現最好 .

有統計顯示由民主黨執政期間,股市表現都係向居多,相反股災就往往出現喺共和黨執政期間。 而且更多共識相信,今次既升市至少可以延續到明年:

一係估值仍然偏低、市盈率14點4倍比平均有12%折讓;

其二就當然係靠佢,伯南克!

所以話除左奧巴馬之外,要開香檳慶祝一定係伯老,雖然之前佢放風話就算奧巴馬連任都唔會「再坐一會」,不過華爾街已經開盤口,相信佢會再連任,而一級交易商亦已經共識,係年底聯儲局就會進一步擴大QE3買債既規模同範圍,由MBS伸延至政府債!

其實羅姆尼犯最大錯誤,可能就係太早太揚話要炒伯南克,結果「逼虎跳牆」,一招無限QE就令奧巴馬成功連任!

好似經濟學人咁講,佢地最後選擇站喺奧巴馬一邊,原因只有一個,就係「The Devils we Know!」

總好過羅姆尼前言不對後言,唔知佢來緊四年會「玩邊料」?

奧巴馬話、The best is yet to come!

但現實係未來四年,會唔會重複番過去四年既困局?

金融時報社評將個波交番比共和黨,認為佢地要好好思考,未來四年係咪只係一咪充當反對者,好似長毛咁一咪「反加稅」、「反Debt Ceiling」、「反對增加開支」?

對奧巴馬更有利,係選民似乎對財赤問題真係唔太介意,十個之中只有一個係認為值得憂慮,似乎美國政府大增開支、以投資救經濟既「凱恩斯」日子,未必離我地太遠!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)