沒水分的經濟


財經拆局都講過唔止一次,內地最可信既經濟數據,其賓只有兩個,一個係IP,即係工業生產,另一個就係發電量。

由呢個兩個數據睇、十一月經濟數據真係見底反彈。

工業生產錄得八個月嚟最大升幅,按月升幅增長亦都加大。

發電量增幅亦由百分之六點四,反彈至百分之七點九。

數據好就好,不過好大程度其實都係靠中央加大基建投資力度。

相反,新公布、以中小企為主導嘅出口增幅顯著放緩,遠差過預期,正係反映經濟結構不平衡!

單計頭十一個月由國家推動既地鐵項目,就有三十二項,金額近八千四百億人民幣,計計埋埋地鐵既長度,已經多過美國一倍。

而投放喺道路投資,十一月就增加左近三成七,而舊年同期係零增長。

不過由中小企主導佔主導既出口,就繼續轉差,十一月出口升百分之2點9,比十月分增幅大幅放緩8點7個百分點,係三個月黎最低,亦遠差過市場預期升百分之9。

而製造業既投資亦無咩起色,十一月增加唔夠兩成,比起年初既兩成四差。

更值得令人憂心,係失業問題惡化。

人行有份參與嘅民暑調查顯示,7月份城市失業率高達百分之8點05升0.05個百分點,比起官方數據高出近一倍。甚至高於美國水平。

至於市場觸目既中央經濟工作會議,最快本星期召開。

分析相信,新領導層係有決心,會加快經濟結構轉型。

最好證明當然就係新任既中共總書記習近平,上任後第一個考察地點,正係代表改革開放既深圳,同十年前胡錦濤揀喺中共革命跟據地唔同。

習近平已經表達出,要追求「沒有水分的經濟」,被認為是刻意淡化GDP增長目標,將焦點放到更重要的結構改革上。

而習近平最新一站就去到廣州,佢喺主持經濟工作座談會,亦都強調經濟結構調整,係大勢所趨,刻不容緩。

華爾街日報話,中央唔係唔知道由基建投資帶動、可能會再出現資源錯配問題。習近平,第一站揀左改革開放代表既深圳,正係向外釋出改革經濟結構既決心。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)