秋後算帳

為2012年作結,很多時我們傾向以結果來衡量預測過程。

舉例來說﹐在2011年年底﹐商品大王Jim Rogers就對前景擔心得不得了。

佢認為應要沽空全世界的股市。

結果......也不用多說。

當時羅杰斯說﹐新興市場同歐洲都經歷不少困難。結果新興市場型基金 ETF今年上漲14.7%,德國股市升幅更達三成。

但羅杰斯不同意自己"預測錯誤"的判斷。

我們也不同意這種「秋後算帳」,至少看來羅杰斯是前後一致。他對2013年仍堅持悲觀預測。11月9日接受CNN採訪時﹐他說未來兩年大多數金融市場都將經歷動盪和麻煩。

做分析預測,往往看的是基本因素,2012年年初,幾乎無不估計「Grexit」,即是希臘肯定一致預期要脫離歐元區。

同樣,2012年年中,說中國硬著陸,相信的、大有人在。

好像黃金戰士潘國光所言,做推測時只能靠自己手頭資料作分析、做研究,當時認為是基本因素轉壞,不知道,就是中央銀行可以如此明目張膽救市己矣。

投資101首個戒條不是說,不要與央行對著幹?

反而一個克魯明、就引起更多爭議話題。

經濟學界幾年嚟一直有個話題,就係諾貝爾經濟學獎。

佢地論盡各得主,幾乎一致認為,最意外獲獎,又最不實至名歸既得獎人係克魯明!!

美國媒體對克魯明不單止越嚟越唔重視,仲群起攻之。

看美國多份大報,主流財經媒體,只係稱克氏為專欄作家,美國人對佢既地位認同有幾高,已經盡在不言中。

電視主播報章撰文彈佢,經濟專欄寫手反駁佢。

鬧爆克魯明,最先起因係佢個幾月前,振振有詞話財赤懸崖毋須理會,否則被用作借口落實加稅,美國經濟從此完蛋。

克魯明為凱思斯主義復辟意圖明顯,但四年幾前,佢仲為過奧巴馬拉票,依家反轉豬肚倒米,先激起首輪批鬥魯明潮!!

克魯明眼中,債台高築絕非問題,美國缺乏增長動力,至係最大問題。

或者大家可能唔記得,克魯明當年研究新興市場,撰寫有關亞洲金融風暴既連載文章,當年佢正正提到,危機既形成,背後就係大量債務造成!!!

如果克氏今日既判斷正確,或者佢要收回十幾年前既分析!!

財赤懸崖言論惹火之外,克魯明不旦無檢點,反過來火上加油,四處撥火頭,最近一堆新火頭係專欄之中,公然否定無限量寬會引發通脹。

結果批鬥魯明潮亦正式啟動第二波。

有經濟專欄寫手更索性問道:「魯明,你懂得怎麼是奧國學派嗎?」

無疑,物價唔升,就算不斷印鈔,數字上可以堅持沒有通脹。但所謂通脹定義,奧國學派根本論據就係,貨幣供應增加,一定係通脹潛在成因。

所以,對佢地嚟講,通脹唔止係PRICE INFLATION,仲包括埋MONEY SUPPLY INFLATION。

純因結論有變就指責預測不當並不要得,但前言不對後語,理論觀點自我矛盾亦令人啼笑皆非。

克魯明正職係經濟學者,或者佢係時候做回本份,十幾年既專欄作者生涯,可能佢已經走火入魔。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將