了解而分手?


傳左一個星期,匯控火速落實減持平保股權,向泰國卜蜂集團以超過七百億港元,全數出售持有超過一成半平保股權,係滙控十七年來最大宗既出售資產。

投資十年、分手離場。匯豐喺交易會錄得除稅後利潤26億美元,相當於超過二百億港元。交易會令匯豐核心資本率提升零點五個百分點,由百分之十一點七,提升至十二點二。

歐智華表明,出售平保係為左實現長遠價值目標。

不過過去幾年,投資平保帶來既複式回報就有一成六,以一一年同一二年上半年計算,佔既稅前盈利就有百分之五點三同四點三,咁好既投資,仲可以係邊度搵?

上任以來出售既第三十七項資產,分析員形容,今次賣平保股權係艱難既決定。

高盛話,喺目前既投資環境下、好難想像匯豐可以再搵到有咁高回報既項目,估計資金離唔開係要應付英美提出既違規罰款。

但從協同效應嚟講,十年嚟無合作過,原本計劃發展成內地既保險分支,結果只係淪為被動投資者,因了解而分手可以理解。

仲記得02年由當時龐約翰牽頭,期望可以透過平保變身成匯控既保險旗艦,到05年更用94億再增持至兩成股權,可惜馬明哲非泛泛之輩,有自己好強主觀意願(這可能才是平保成功之處),結果而家因了解而分開。

更要留意係,除左策略外,新巴塞爾資本規定下、對金融股本投資計算有極大變化,由於風險權重比例增加,外界堅持,匯豐仍然有可能賣埋上海銀行,而恒生喺興業銀行既投資,亦值得關注。

但交易亦帶嚟兩大疑團。

包括,全國第大二保險集團,咁大批股份,點解由一個全無金融業務既泰國財團接手?

更唔理解係,點解屬於政策性銀行既國家開發行,肯借錢俾卜蜂克成交易?

大摩就質疑,卜峰嚟緊既角色,會製造新一個不明朗因素。

所謂既唔明朗,一方面其實係卜蜂謝國民身分,佢既生意由農產品、畜牧業、到電訊、地產到化工,偏偏就係無金融。

到底點解今次要接平保呢LOT貨?而且就算卜蜂係大財團,彭博推算謝國民身家只有62億美元,大拿拿94億美元邊度攞出來?

又點解會由國家開發銀行提供融資?是計劃半年禁售期後再轉手找買家? 卜蜂只是「代客泊車」?

似乎有太多點解,件事真係有啲耐人尋味!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將