FEW and SEVERAL

勢估唔到,聯儲局再憑一份會議記錄,市場即時翻雲覆雨。的確,一份會議記錄,最大訊息明顯不過係強烈暗示提早退市有可能!!!

外界重點可能係聯儲局委員對退市時間有分歧。但如果睇詳細內容,「FEW MEMBERS」,即係少數委員認為,買債計劃可以維持到今年年底,而「SEVERAL MEMBERS」更堅持,唔該,年底前就要停!!!

大家會問?又FEW,又SEVERAL,搞咩呀??

關鍵正在其中!!!

按聯儲局非官方解讀,FEW代表兩至三名委員。

而SEVERAL等等同四至五名委員。

好了,聯儲局現時十二名有投票權委員計,二至三,加四至五,如果根據會議記錄,正正代表最少六名,即係一半既委員認為,今年年底或之前,就要停止買債,甚至退市。

所以,市場收到既訊息並非分歧,而係驚提早退市。因為,一個月前還以為無限額,無限期,依家,突然可能變為十二個月就玩完!!

更甚係,一個決定加馬印鈔既重要公開市場委員會會議,兼且作出破天荒貨幣政策同經濟數據掛勾決定,點解出嚟既會議記錄,既不提經濟會轉差,亦不提潛在加馬刺激政策,反而走出最少半數委員認為:QE玩埋今年就要完?

似乎,可能性有二‧首先,聯儲局大部份委員,根本上個月唔同意加馬買債,係伯南克一意孤行,堅持去馬。

但呢個似乎唔符合教授既作風。第二可能性係,委員應承加馬買債,但講條件,就係退市時間,而伯南克亦想透過短短幾頁紙,測試市場反應。

其實,伯南克未必算係頂尖高手,但佢最少善於出口述,更精通玩弄會議記錄。還記得舊年七月份,佢老人街率先透過會議記錄,變相宣布一定有QE3。至於今次,又話退市,係咪要認真先??

有留意的話,佢老人家三年前既一月份,先調高過貼現率,更向國會發表詳盡退市藍圖,華爾街當年認為,聯儲局的確有認真想過退市問題。

如果搵番當年伯南克退市宣言,佢大概會順次序分三大步驟鳴金收兵:首係先調高銀行過剩資金停泊聯儲局收取既超額準備金,從而減少市場流動性、其次係用逆回購、甚至大幅定點拍賣存款,收回流動性、最後係由聯儲局沽出債券或者提早贖回債券正式收縮資產負債表。

問題係,三年已過,退市黃金時期亦告屆滿,以聯儲局三年間額外製造既資金,更以美國目前既債務計算,退市成本反而較加馬入市加為之大。

熟識債市既人話,紐約聯儲銀行係全球最掌握資金流向既機構,佢地一定睇到,債市黃金期為時無多,資金的確由債轉股。

美林計過數,十一月至今,有跡象睇到、花旗近日更彈弓手,緊急向客戶建議要沽美債。聯儲局無理由唔知!!!

亦因為咁,就算伯SIR維持後年年中前不加息,債息抽高造成既市場利率上升,一定會出現。

既然如此,伯長老一定要事前測試市場承受能力,更重要係,趁市場氣氛好,盡快計算如果市場假設無QE之後,美債債息上望既水平!!!

幾個月前,債券交易商仍然估計,年內十年債息會徘徊一厘六至一厘八,現在?已經調整為首季先見兩厘二至兩厘半了!!!

市場會變,劇本亦會改,或者,既然全球暫時未有主流風險,咪由聯儲局自己出手!!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將