捉錯用神


一,二月份,對環球基金嚟講算係大豐收。

索羅斯沽空日圓,三個月內賺近十億美金。

背後功巨就係佢,Scott Bessent本特森。

作為索羅斯家基金既首席投資總監,本特森本來去年投資成績平平,回報僅有百分之十,雖叫做跑贏對沖基金平均4%不到的回報,但比起索羅斯往績,點講都說不上標青!

不過本特森去年第四季成功游說老闆沽日圓,兼買日股,因為咁,日股組合亦額外賺多兩億美元,令佢一役可以有12億美元回報。

要成為索羅斯左右手,本特森其中一個秘決,就係掌握到環球宏觀經濟變化,同資金流向。

由於賺大錢,佢喺索羅斯家族地位亦大為提升,更重要,本特森一直係索羅斯個仔,羅拔索羅斯既親信。

面對日圓跌完又跌,兌美元累積貶值大約兩成,已經引起法國以及新興市場出口國關注,本國競爭力被削弱,令貨幣戰爭嘅風險增大,有評論甚至話,貨幣戰爭實際上已經開始咗。

市場要將匯市焦點放到「G20」財長會議,似乎又係另一次捉錯用神。

由於今個星期初「七國會議」嘅聲明,只重申「堅持貨幣匯率應由市場決定」嘅承諾,但無批評日本嘅貨幣政策,被市場視為佢地默許日圓貶值,結果令日圓又一次變成「無人駕駛」。

二十國集團財長及央行行長會議召開前,二十國集團輪任主席國俄羅斯財長「西盧安諾夫」話,支持七國集團有關滙率由市場決定嘅承諾,但會後聯合聲明嘅措辭可能同七國集團嘅聲明唔同,但目標仍然相似。

而會議聲明草案就顯示,二十國財長重申避免進行競爭性貨幣貶值,同時承諾貨幣政策嘅目的,應該係要穩定本國嘅物價,支持經濟增長,會密切監察貨幣政策嘅連鎖效應。

不過經濟學人獨排眾議,唔認同美國同日本既量寬會觸發貨幣戰爭,因為QE目標係降低實質利率,一旦有效刺激需求,其實係有利增加入口。

佢地認為,美日唔單止要繼續寬鬆措施,歐洲亦應該加入。

經濟學人話除非日本直接喺匯市進行干預,否則其他國家唔應該盲目譴責,財長同中央銀行而家要做既、係對抗經濟停滯,而唔係互相攻擊。

與此同時,國際貨幣基金組織亦話,關於爆發貨幣戰嘅憂慮係被過分渲染,基金組織「睇唔到」主要貨幣嘅匯價有特別脫軌嘅情況。

其實觀乎目前形勢,大國以至主流傳媒都認為歐美日量寬有理,打貨幣戰只是新興市場國家主觀意願已矣!

令人不忿的是,那個侯任美國財長傑克盧,居然又再搬出人民幣幣值被低估之類的廢話,擺只許周官發火!

作為投資者,面對如此形勢,除要了解沽空日圓的主題外,更重要是留意到底資金有無出現大轉移。

美林最新統計顯示,貨幣基金資金個幾月以嚟,已經出現轉移,並且繼續外流。

美林統計指,貨幣基金上星期淨贖回額高達九十五億美金。

同期淨流入債券同股票既資金,分別有廿八,同十八億美金,係十個星期以來首次債券基金多過股市。

美林指,貨幣基金已經連續五星期資金外流,規模合共二百八十億美金。

股票資金淨流入連續十星期,當中區內市場更獲得連續廿三個星期淨流入。

至於股市呢隻牛,今年能否進一步提振聲勢? 下一步要睇,債券資金係咪會加馬外流。

美國三十年期債息,已經升至舊年四月高位。嚟緊十年債息水平會係關鍵。

率先提出環球資金大移動概念既美林首席策略師話,嚟緊一旦美國新增職位增加到廿五萬份,又或者十年債息升穿兩厘三,是旦一項,既係機會,亦係風險,因為資金流入股市既同時,債息會破位上升。

眼光獨到既索羅斯未知有沽空債券,但佢舊拍檔羅傑斯已經表明,會沽空到底!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」