挑機


歷史性配股集資近八十億,事隔兩個月,中電收購欠奉,盈利下跌,反而大派高息,令分析師摸不著頭腦。

全年派息額,中電派得比預期多,將整體每股盈利大數推算,派息率更超過七成四,比一一年六成半多。

舊年,對中電絕對流年不利,澳洲撇帳,加價被鬧,分拆澳洲同印度業務再隻字不題。本應大有理由減派息,米高嘉道理調轉嚟玩,中環人認為,「小米高」策略明顯係守著內,再攻外,或者更直接,就係先取悅股東,彈藥在手,繼而反擊政府。

中電一一年度用盡近五頁篇幅主席報告,還擊政府、到舊年中期業績,略為釋出善意,話期待合作,半年過後,主席報告一欄再度出擊,同樣近五頁篇幅,內容相近,新意不大,反而第二炮改由行政總裁包立賢發出,白紙黑紙明言,今年既中期利潤檢討協議一旦有欠公平,中電絕不接受。

了解中電既人話,嘉道理家族算係本港富豪慈善家族代表,早有社企典範。在商言商之餘,斤斤計較,以牙還牙,唔似係中電作風。

但近年情況一百八十度轉變,撇除其他原因,或者係含冤受屈既一種精神反射!!

的確,加價不得民心。況且,中電用計算通脹因素在內以證明電價合理,作為消費者,絕對聽唔入耳。更有趣係,十二個月前,「小米高」先話,九一年至今,計入通脹,客戶電費廿幾年實際未加過,十二個月後,佢眼中既實際電費,比九一年水平,已經由不變,進一步演化為低兩成!!

站在公司立場,中電心入面最大既死結,係零四年以嚟,整體資產回報一直低於電能,並且係眾公用股之中最低。睇番數字,十年前中電ROA有百分之十一有多,高過電能,之後幾乎一直未升過。到零八年,中電ROA只有七點七五,比電能低近四個百分點。如果睇中電呢幾年既公開發言,或者可以揣測,零八年正正係中電心結,有氣吐不清既一年,亦積下今日之怨!!

零八年咩事?中電不下兩次交待,當年政府寧選擇內地西氣東輸對港供氣,而放棄自行興建液化氣站。後者,係中電一向推動,兼自願斥資,但突然被叫停,按中電一方,造成氣價大升,競爭力弱,但加價不遂,結果咪搞成依家咁!!!

按照中電既預測,氣價成本,令電費必定大加,美林話,因為天然氣佔中電整體發電比重,兩年後會增至四成,因為咁,未來幾年,中電潛在電價加幅,少則兩成半,多則三成。

俗的講,中電或者有感當日「被屈機」,好路一條被否決,歪路卻逼我走進去,硬食成本多年,ENOUGH!!!

嚟緊小米高,能否超越誠哥,海外業務之外,就要由本港電費,排放要求,以及中期檢討下既資本開資一一定奪。中電別無他選,唯有先小人,後君子。

作為本港老牌企業,業績報告提及既風險因素云云之中,矛頭直指本港,有分析員形容,殊不正常。中環人戲言,中電暫時兩大黃牌,一則股東,二則已經係非執行羅范椒芬。

先有誠哥酒店「挑機」,再有「小米高」,正如中電業績報告形容,香港棘手既政治及規管環境,構成挑戰,呢個可能正正道出唔少商界心聲。官商固然不能勾結,但下下互鬥對廣大市民亦絕非好事!!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」