改革派


以九成八得票率獲選政協副主席。今年六十五歲的周小川,晉身國家領導層,為留任人行行長鋪路。

但留意的話,首次傳出周小川續任人行前一日,即係二月十九日,內地首次進行正回購,至今合共連續五次,涉及八百六十億。

更有趣係,周小川盛傳破格以領導人身份掌管央行之後,內地股市至今合共累積跌一百一十一點,跌幅近半成。

在在證明,有關小川續任行長,我地既想法,同內地人所諗既,出入似乎極大。

歐美媒體對周小川評價極高,經濟學人早前一篇評論,歌功頌德之餘,留下一句伏線,按原文就係,應退不退,反過來以領導人身份領導貨幣政策最高執行部委,看來殊不簡單。

背後原因可能有二:包括領導人對由誰領央行,以至改革步伐其實爭論不休,共識未達,第二就係,周小川對被盛傳既接班人肖鋼,亦有保留,唔願意即時交捧。

美林陸挺早前兩頁紙簡評,認為小川有功亦有過,功者人所共知,但過者亦為數不少:由製造貨幣氾濫,到錯估通脹形勢,導致政策與實際情況相違,而舊年對人民幣國際化後既資金流向缺乏掌握,通通記過。但肯定,周小川仍然功大於過!!

周小川留任,代表內地履行改革?呢個問題,其實內地持相反意見。觀乎被盛傳接班既肖鋼,有關金融改革,利率市場化,以至控制貨幣供應,聽其言,觀其行,其實比周小川更加進取,更傾向市場。

作為銀行領導,形容理財產品係「龐氏騙局」予人另眼相看。

周、肖二人意見不盡相同已經係內地公認。與會者講周小川係改革派,佢可能只係屬於小改革派,肖鋼或者先應歸類為大改革派成員。

再者,比起周小川,肖鋼更熟金融,空降中行之前,比周小川更早打滾人行,所以內地對周小川續任,方便肖鋼熟手工作呢套講法,其實唔BUY。

更複雜問題係,人行如無意外係小川行長,肖鋼係黨委書記,類似既一部兩管模式,發改委亦會出現,蔣潔敏任黨書記,國土部部長改當發改委主任。

好明顯,人行,發改委屬於國務院系統,行長、主任一定最大,但中國亦係黨大於一切,咁即係邊個係老細?又係咪意味權力分配角力蔓延至財金部委?

權力分配背後,按中國專家觀察,又涉及增長,改革之鬥,大改革,小改革派之爭。發改委大戰人行,唔係新聞,發改委前身係計委,計劃經濟,當然要確保經濟計劃達標。

但目前兩派角力,已經由保增長,控通脹之爭,擴大到,保增長,重維穩,同抗通脹,減債務陣營對碰。

或者,正如內地專家講,以政府工作報告今年避重就輕,兩面討好,政策時緊時鬆次數會極之頻密,好壞消息暗箭頻頻。

按路透報講,增長派暫時主導,換句說話,改革或者一切流於空談。

的確,兩會期間,譬如收入再分配具體情況,相關人士話,遲的傾!!有關金融改革問題,中央機制編制委員會話,依家唔成熟!!

有關央企壟斷,亦隻字不提。

無疑,小川已貴為領導人,但政協副主席,等同諮詢機構半召集人,論權力大不過晉身政治局既馬凱,馬凱是誰?發改委大將也。

小川政協副主席反對票僅次於陳元,而排行第三,佢既留任,或者係權鬥之下既薄酬、加快改革挫敗既象徵!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將