偽數據



上午十點,當爆出內地二月出口井噴上升,進口插水下跌。

中環人形容,電話響過不停,聲浪之大有如行雷!!!

話說,數字一出,股票交易員即時問經濟師點解?經濟師又請教港口分析員既意見。

而港口分析員答案,同經濟師心目中又有出入,經濟師於是向銷售部概括,話係季節性因素同低基數效應,加埋出貨價貴左....。

但基金經理對經濟師既分析判斷又唔收貨,結果成朝就咁吵過不停!!

正如法興所講,二月份內地外貿數據既有理由懷疑,亦勢必引起偽數據疑雲。

出口急升百分之廿一點八,但台灣,南韓同月份出口分別跌近一成六,同百分之八點六。須知,兩個市場都有農曆年假期,難道我國出口商份外勤力,以及人地舊年基數太高??

經濟師其中一個解釋係出貨價貴左,但呢個見解被圍攻最多,因為價錢十二個月嚟變化不大,原材料價格部份更錄得跌幅,無理由我國廠商忽然質素取勝,提價能力冠絕全球!!

就算假設二月官方外貿數字準確,咁,既然出口大增,無理由進口大跌,唯一解釋係,工廠一,二月太多單,只顧出口,無時間填補需求。

無疑,農曆年前後,進口偏弱係事實,經濟師通常會指,廠家之前一個月,會提早進口補充生產材料。但我地搵番一月份,深圳港口數字為例,一月進口貨櫃三十七萬多個,比舊年十二月多出唔夠萬五個,談唔上出現左過節前提早添置存貨!!

野村,同法興認為,由於方便結匯,有廠家出口報大數,進口報細數,簡單講,佢地曲線表明,數字係「流」!!!

支持佢地理據,我地搵到有二,包括二月份PMI出口訂單,同新訂單部份相當不滯,其次係內地碼頭吞吐量,同實際出口數字有出入,甚至坦白講,係極大偏差。

如果根據我地從行業了解既資料,一,二月份合計,全國港口兩個月內合共,處理左二千七百幾萬個標準箱,按年其實只係升幅百分之九點五,同一,二月出口合共升兩成三,絕不成比例。

細分睇,頭兩個月,中國沿海港口處理量升百分之八點七,上海升百分之一點五,深圳升百分七點四,天津升百分之七點一。全部,係全部都低過曬出口數字!!

既然二月數字太受爭議,我地又將貨櫃碼頭處理量既一,二月份數字拆散。

以深圳港口為例,頭兩個月處理量係三百五十八萬箱,但二月僅僅佔百五萬,即係二月係跌!!

同樣情況上海更明顯,一月處理既標準箱數目係二百九十一萬個,到二月得番一百九十六萬個,環比大跌三成三。呢批數字,又初步有理由推翻,出口環比錄得升幅既數字。

低基數,季節性因素,似乎已經被經濟師,喺搵唔到理由情況下,提供一個安全,合理既依歸。數字既可信,亦可質疑,唯一解釋,可能係大部份出口屬於空運!!!

同樣有趣,既然一,二月份整體出口大升超過兩成,我國全年定出百分之八外貿增長目標,豈不是三日貨仔,即見光死??那今年GDP 豈不是要大超標!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)