出口水分區


中環人感慨,為的並非中資股持續不振,而係踏入四月,有關內地數據造假之說,未有降溫,反而升溫。

星期二一個通脹數據,華爾街日報中國特派員亦可以大造文章,引用阿里巴巴物流網統計指,頭個月貨品價格升幅百分之十一作例,推翻內地官方通脹數據僅僅百分之二點一,你說怎麼辦?

數據有水份,講得最多係出口。一,二月,全世界話「假得很」,野村,高盛,大摩,摩通,通通指有問題。

就算最新三月出口增長放緩,但造假之說,仍然此起彼落。

未說怎麼辦之前,或者先說怎樣假。

首先,頭一季,內地整體出口升幅百分之十八點三,但同期南韓,台灣出口,分別只得百分之零點五,同百分之二點四增長。

數字同區內吻合呢一關,首先出局。

再同個別市場細分數字比較,內地第一季到台灣出口,官方報稱有百分之四十四點九增長,但根據台灣數字,佢地同期來自中國入口卻減少百分之一點二。

內地對港出口數字更成為水份區。其中一個迷同香港都有關,以三月為例,內地出口到香港增幅達93%、是1995年以來最高增幅。

以規模計,更幾乎是出口到美國的一倍,點計都解唔通??

中國海關發言人見媒體時,顯然有備而來。結論係會查,查咩,係有關數字失錯既報道。

對於輸往香港出口數字,海關有個解釋,就係內地出口商申報時,由於不了解貨品出口目的地,所以通常會填香港。

我地作為局外人,一個好簡單疑問隨之而來,就係點解出口商唔知自己張單嚟自邊個市場既??

有別於其他經濟師對出口增長高與低既執著,美林陸挺短短兩頁紙既簡報,一句內地出口數字繼續有水份,算係破解市場疑問。

陸挺提出疑點有二:首先,係剛才提過既內地對本港出口數字離奇急升。

第二,就係BONDED AREA現象。

所謂BONDED AREA,就係內地出口區域,引用海關官方名詞,叫「海關特殊監管物流貨物區」,我地簡稱叫「特監區」。

唔少內地經濟師指,內地出口廠如果想結匯,或者大規模資金調動,就會向海關篤大出口。

方法非常簡單,佢地會將貨物輸往內地既「特監區」,而唔係境外,而按中國造法,貨物一到「特監區」就會當出口計算。

由於既簡單,又低成本,所以,睇番三月份數字,內地出口到「特監區」貨物,三月急升三倍四,二月升幅一倍半,一月升兩倍六。

正因如此,包括美林在內幾間大行認定,出口數據的而且確存在水份,背後原因係廠商刻意篤大數,做結匯同資金調動。

我地睇過過往十四個月海關數字,有趣係,去年年初到五、六月為止,貨品每月到「特監區」增長其實大致維持二至六成左右,到舊年年中打後,先至出口急劇變化。

有銀行界就指,如果將同期既人民幣升值預期,以及外幣存款數字拍埋,其實有的似近。

出面一程講法,係舊年上半年,人民幣升值預期降溫,出口廠賺得既大量外匯其實留在境外。

但由於人民幣不貶不升,擾亂部署,出口商就開始從出口單據著手,加快結匯。

而本港作為離岸人民幣中心,令資金調配上多一個渠道,呢個亦解釋到內地對港出口經常離奇上升!! 

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)