銀蘋果


十年來首次盈利倒退,既不配做高增長股,更令蘋果迷掃興而去。

問題在於,市場預期力量不能低估,預期欠佳,只要欠佳業績比欠佳預期為高,即係代表好過預期,蘋果就係例子之一。

TIM COOK叻既地方,係懂得分散注意,亦體現到香港人精神:錢可以解決問題,就不是問題。

所以,佢以回報股東為理由,將回購及派息預留金額,共加碼到一千億美金。

一千億美金,和黃加新地市值總和,都比唔上老TIM派錢銀彈政策,由依家到後年,一眾蘋果股東平均獲派三百億美金一年!!

派錢,兼發債,已故教主最唔喜歡既野,老TIM做齊。

喬布斯係不折不扣既蘋果教主,咁老TIM COOK到目為止,角色局限係蘋果股東既黃大仙!!

金融時報曲線形容,老TIM係用錢叫股東收口,華爾街日報更直接,話蘋果出現身份危機,到底仲係增長股、現金股,科技產品股,抑或只是硬件股?

撇開呢的問題,老TIM點解盡用盡現金,改為發債,都要取悅股東?

不外乎一,蘋果確實唔掂,產品迷同股東迷,最少要用錢令其中一方收口。

二,老TIM變相用一千億美金,延長自己任期,呢一千億正正係佢免炒金牌?

無疑,蘋果產品銷售仍然有增長,但四成毛利率不保,科技界認為,係盈利能力致命傷。

更值得關注係,蘋果產品周期愈來愈比上對手,三星出三款新機,蘋果先有一款。可以預期,最少上半年內,蘋果會繼續跑輸比對手。

對於幻想iPhone 可以有大螢幕果迷,今次可以把心一橫換機。庫克否定iPhone屏幕加大到5吋的可能性,認為以目前iPhone 5的屏幕質素同耗電量,都較競爭對手優勝。

蘋果下沉,觸發手機界一個話題,一,遊戲規模結束,蘋果作為訂單機器角色完結。二,蘋果之失,係咪會造就群雄起義?當中第二點最有趣。

五間大行之中,暫時巴克萊,花旗都相信,蘋果問題會拖累區內整體代工商。反而小摩見解獨特,佢地覺得蘋果之失,係OEM二次冒起之時。

根據小摩見解,不同手機品牌,會用最快時間,填補iPhone真空期份額,於是今日無論鴻海,富士康,台灣一眾蘋果供應商通通照升。

而突圍而出,更首推比亞迪電子,一殼走天涯!!!

值得留意是,大中華區是iPhone 唯一有雙位數增長目標,不過隨著內地高檔智能手機飽和,蘋果要做決擇,是否進軍低檔市場。

有留意內地品牌朋友知道,一些三、四線品牌,已經廣泛將四核心的Android手機降價到二千元以下,而Intel 亦首次將 Atom 晶片,應用到手機市場,雖然只是單核,但用於手機上一點也不比四核遜色。

聯想更是首間將Atom 用於智能手機的品牌。

話說回來,TIM COOK分析員會議一段開場白,其實值得一睇。一,反映佢對股價好重視。二,佢的而且確認左衰仔。

老TIM係咪保著CEO一位,時間會有揭曉。用數碼通劉民輝講法,任何人比喬布斯,都唔會有好下場,真正是將凡人與神比較。

當然、以蘋果目前不足十倍市盈率比較,到底今天的蘋果是否見底? 或許套用FT LEX的講法,其實是大家賭不賭九月的發佈會,蘋果可以再有 Wow Factor?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)