熱錢基地


本港再被指,成為熱錢中心,外資借本港投機內地。

但內地媒體發現,內地人更多利用本港從三種套息。

第一財經日報,訪問一位經常透過虛報出口的廠家,據他指,重複出口,更多虛假單據,目前並非騙取出口退稅,而係掩飾熱錢流入。

重覆出口可以有幾誇張?深圳一間電子出口企業老總話,試過將同一批貨,透過「香港一日遊」嘅形式,反覆來回80次,原本一千萬嘅貨,變成8億貿易額。

有內地熱錢專家之稱、廣東社科院研究中心主任黎友煥指,在港套利嘅資金最少有過萬億,而且大部份屬於外資,目前為投機內地樓市及人民幣期貨。

確實、經黎友煥把口,香港從來係被外資利用,輸進大量熱錢既熱錢圖利中心。

過萬億?幾年前,佢係咁講,依家都都係,查實無咩新意。

明顯,如果用新增外匯佔款作為熱錢指標,今年嚟的確涉及過萬億,黎兄呢條數不盡不新,但香港是否又被外來熱錢利用,目的中國圖利?

事實歸事實,因為有離岸人民幣市場,亦因為離岸匯價、利率等等有高低之分,香港的確係圖利站。但更多證據發現,香港被內地用作圖利,套息、套戥佔多,還香港一個清白,香港未算係被外資利用湧入內地圖利。

中國人投機番中國貨幣,並且幾乎成為零風險獲利,說來諷刺,但機制上容許。正如法興講,國際化之下,套戥應該鼓勵,但過曬火位,似乎需要正視。

私人銀行界私底下指,內地客唔會買股票,只會借錢。

借咩?借美元,半厘息左右,最穩陣既一批,就會將借入既美元資金,改投人民幣存款證。

一,利息上,相差三厘或以上。二,匯兌係必賺。

更進取係近日談及最多既假單套利。一個保稅區,一個香港,一間銀行,三者兼備,利潤可以無限。好多人以為將貨物存放保稅倉係為退稅。但呢種野,從來都有,反而,進入退稅區,廠商最少有兩樣優勢,一,憑單據,向內地銀行借錢易,二,就係正式可以內保外貸,三管齊下利差交易。

十二月底到依家,跨境結算相關人民幣匯款,三個月內升幅三成,有幾多真正做貿易唔知。

內地對本港出口突然大幅上升,大約係舊年九月開始發生,呢段時間,本港貿易相關人民幣匯款升幅就超過五成。

講咁耐,正如銀行界私底下指,歸咎外資炒賣人民幣之前,唔該再睇下內地情況,無謂錯怪他人。中國人係聰明,一個肯定貶值同一個肯定升值既貨幣,策略係點,太易諗。但國產利差交易如入無人之境,人民幣國際化道路又要按計行事,唯今之計,阿爺不如下令港元一係同美元脫勾,一係將港元同人民幣劃一喺一兌一兌換。咁就皆大歡喜!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」