利潤=利息轉移?


四月份工業利潤按年升幅百分之九點三,比三月百分之五點三多,簡單講,利潤增幅加快,既是事實,亦過份樂觀。

因為,按年升幅加快,但四月工業利潤四千三百多億人民幣,比三月四千六百幾億,其實少左。

呢個,可能係數據既藝術,即係到底好定唔好?點演釋,好視乎經濟師本身立場。

可以話好,係比舊年改善,話唔好,係復蘇趨勢減慢,甚至走樣。

無疑,利潤大數充斥水份,尤其係中國證券報亦大篇幅分析舊年央企利潤,指央行利潤去年僅僅增長不足半成,但再融資大增。

眾所周知,低息效應,兼且央企利息成本較民企低,既減輕利息支出,即推高盈利,於是出現官報所指,利潤實為利息轉移。

所以,撇除四月央企盈利增幅擴大,抑或實數其實係舊年八月以來最差不談。用最無水份既營業額做指標,內地工業生意整體其實一般。

一、四月營業額依然係按月跌;二、以營業額金額八萬一千多億計,其實落番舊年十月時水平。

如果一定要解釋,似乎又同存貨添置活動減慢有關,因為存貨增加情況正在放退,四月存貨僅僅增多五百幾億,有分析擔心,係去存貨壓力先兆。

所以,利潤增幅加大,係假象,但同樣,利潤完全不滯,亦唔係現實全部。按劃分行業睇,煤炭最唔掂,其餘係有色金屬等等,撇除兩大行業,日子會更加好。

巧合係,煤企近日動作多多,先吹風話降進口煤,再放風話禁止進口劣質煤。除左煤之外,報載,多個行業央企近日開始各自表述,有的話人民幣升值過快、有的話,失業嚴重,有的話,需求唔得,講到尾,就係要中央出手!!

的確,到依家呢一刻,完全否定中央會推刺激政策,過於武斷。人民日報一篇評論,以無四萬億刺激為題,大做文章,字裡行間,其實係另類呼籲,叫等刺激政策既一群,甚至係政策博奕既央企,慳的!!

好多內地學者都話,中國告別傳統刺激經濟政策,但人總會有婦人之仁,經濟增長好難再見九,望十。但一至四月整體工業利潤僅僅一成一增長,既得利益者壓力係一個問題,另外中國策略員估算今年盈利有三成增長,目前情況相差甚遠。

所以,如果盈利繼續唔得,股市一旦又吹雞彈散,習李經濟功力未表演之前,先考佢忍耐力!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」