農村變天


發改委雖然否認,城鎮化亦肯定續成為中央新一屆政府藍圖,但四十萬億呢個數,熟真熟假,仍然係一個謎。

四十萬億人民幣城鎮化呢條數點嚟?

其實係當日有專家推算,城鎮化會有四億人民移居城市,背後涉及固定投資,相當於每人十萬蚊人民幣,結果四十萬億呢個數,就係咁得出!!

依家,似乎係沒有四十萬億城鎮化,而並非沒有城鎮化。但敢肯定,中央叫停涉及四十萬億大規模城鎮化投資一事,確有其事。

因為,正值年初兩會期間,多間內銀的確爆響口,兼有發改委金融司親口證實,當局會改革債市,為城鎮化涉及數十萬億人民幣債券鋪路。

發改委否認叫停,因為方案仍然草案當中,而涉及大規模投資,毫無疑問充滿發改委影子。

城鎮化背後,事情發展,似乎出現理解、同角力兩大問題。

大興土木就係城鎮化?但按內地計算,一九八零至二零一零年,城市人口增長大約係兩倍半,而未來五年,城市人口增長,頂多係百分之十以內。

李克強希望以城鎮化響招牌,而佢一直強調,城鎮化根本唔係城市建設,而係改革。所以,發改委,遇上改革總理,顯然係同床異夢。

中國專家不止一次講,城鎮化目標遠大,執行極難,背後原因,其實係涉及既得利益再分配,從而釋放更大競爭力,以及內部需求。

而要達到李克強智囊心目中既城鎮化,前題係戶改,同土改,問題出自呢度,前者涉及維穩,後者關乎地方利益,幾乎所有內地經濟師都相信,土改一定不會成事。

城鎮化事到如今,係吹大左,亦煲大左。發改委模式既城鎮化,五行欠水!如果佢地方案拍板,中資股沽得!

李克強夢想既城鎮化,五行欠權。如果從呢方面諗,城鎮化同江澤民當年小康之路一樣,題目繼續,行動欠奉。

城鎮化最大障礙、是解決發展過程中城市與農村利益沖突問題。

呢點都不難理解,好似城市在擴大的過程入面,到底被併入的農村會有咩好處?

抑或只係為城市提供廉價勞工? 當中土改同戶藉改革,又點樣處理?

雖然沖突唔少,但都有成功例子: 北京昌平區早在廿年前、就有企業同村民達成協議,共同參與舊村改造,企業賺錢、村民可以分紅。

距離北京市中心35公里, 昌平區的鄭各庄村。

廿年前村民仍以農業為生, 其後展開舊村改造, 千幾名村民籌集144百萬元人民幣。

從此,農村變天。

鄭各庄村已發展成旅遊區, 有水城、有溫泉酒店。

村內還有地產項目、養老院等等。發展中的還有科技園, 中央戲劇學院的新校舍都在村內。

當日拿著村民百多萬元創辦建築機械公司, 並同村委會訂立協議。

以每畝土地5千元一年, 低價租借。

村委會將土地租金, 分配給村民, 還有房屋、教育、養老金等福利, 甚至水、電、煤等費用都有津貼。

人均居住面積亦達到70平方米, 最特別是, 企業賺到錢, 村民有分紅。

去年每名村民獲派超過兩萬元。

鄭各庄村是否可以複製至中國其他地方, 還是未知之數, 但肯定的是, 城鎮化不一定走舊路, 由上而下推進。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」