官民背離


PMI對PMI,官方數字出奇地好,匯豐篇制數字出奇地差,數字相差一點六,幅度之大,係舊年年底以來首次。

大家又會懷疑,又是官方數字作假?

但PMI從來係一份問卷,受訪企業點答,絕對存在主或被指令成份,從呢個角度睇,民間官方數字其實無分別。

而且,如果純粹用受訪企業做標準,內地官方數字今年幅蓋數目由八百二,加到三千間,比匯豐多二點七倍,論代表性,誰敢說官方不夠?

可能市場唔信,或者太多疑惑,於是取其中庸之道係經濟已回穩,但力度不太強。因為官方數字早兩日公佈,先入為主之下,股市上半場掂,但下半場歐洲似乎情傾匯豐。

的確,官方PMI數字產生好幾大疑問搞唔清。最明顯,係產出指數部份大升,但從業人員指數再跌零點二。

另一點較大抵觸係訂單增加,但庫存持續萎縮。第三,購進價格指數大升五點,但同期煤、鋼、鐵礦石,甚至波的指數都要回落。

法巴嘗試從另一個角度分析,官方指數出奇到好,係季節性因素調整做法成熟左,但呢個分析既有毛病,亦有錯誤。

最明顯係,無論匯豐同官方五月數字,過去多年其實係按月跌多升少,無理由季節性調整因素同技巧進步,會令官方數字升。

分析員話,五月一向係旺季,季節性調整因素最重要,目的係令五月比四月更加公平同客觀。

否則,唔調整的話,一定勁升。所以,法巴解釋其實相反先岩,只會因為季節性因素做得唔好,比前幾年更差,官方數字先出現較大差異。

講到尾,經濟好定差,講求唔係證據,而係市場感覺。

內地官方數字雖然高達三千間企業參與,問題同細分佔比同匯豐更係一樣,但如果官方三千間企業抽樣,有二千九百九十九間係大企央企,結果不言而喻。

央企一方面受惠國策傾斜,中央或地方批出新投資,恐怕都不會先經民企再到央企? 同一時間,有留意今年人民幣升值因素,不難觀察今年顯注加快,雖然做出口不論央企民企一樣受難,但央企要做匯率對沖顯然有優勢得多,相反民企只有「死路一條」。

加上剛公布非製造業PMI亦跌至8個月低位,令人質疑官方指數,未必反映大多數人的現實,呢個亦係官方同民間數據背後最大神秘力量。

而令人憂慮是,一旦決策者以官方數據作為主要考慮,很容易出現政策錯配,結果明明要救卻變成抽手旁觀。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」