水哥上身


任內最後一次在國會發表貨幣政策報告, 聯儲局主席伯南克重申今年稍後時間會縮減買債規模。

伯南克重申, 即使失業率降至6.5%加息門檻, 亦不會自動觸發加息。若果失業率下降, 是因為長期失業人士放棄尋找工作, 聯儲局是不會加息。

顯然, 伯南克這樣說, 是刻意要淡化失業率對當局是否決定加息的重要性。

在伯南克發言後, 有大行轉軚。

首間投行預期會延遲收水, 德銀估計九月啟動減少買債機會下降。

德銀形容,伯南克國會言論對市場展示風度, 尤其是聯儲局將重點轉移強調經濟下行風險, 令佢地相信, 九月啟動減少買債機會可能下降。

伯南克國會水哥上身,一派放水容易收水難姿態,奈何市場唔太受落,更加開始製造聲音,話伯局長技窮,進一步製造混亂訊息。

批評伯老陣營之一,包括華爾街日報,實屬罕見。該報聯儲局大寫手,將伯老國會談話定調一改再改,最終結論係,佢發放混亂訊息。例子包括,重提失業回落、唔等於即時退市,並強調傾重經濟下行風險。難怪,華爾街人士認為,伯南克國會講話,似加馬寬鬆多過減少購債。

騰雞呢兩個字,可以用嚟形容伯南克,由奉行透明、到比市場騎劫、結果數據同市況,都持續向好之下,一派之言,水哥上身。

伯老首輪QE,係為咗拯救市場,QE2 係為防止通縮、扭轉操作係要推低長息,三者完全行動清晰。

到舊年第三Q,好多分析仍然話,係出師無名。

舊年聯儲局係以振興經濟,增加就業為第三Q埋下伏筆。到依家,國會一派胡言,轉移視線到通脹過低影響經濟,伯南克向市場就範,相當明顯。

樓繼偉上星期又七,又七點五,惹嚟市場批評。伯老有樣學樣,對於就業市場問題,混淆視線。正當全世界以為,失業率六點五,就會觸及政策調整首個關卡,伯老竟然拋出一個五!!!

按佢講法,百分之五嘅失業率係結構性,餘下嘅係周期性。換句話講,聯儲局係咪有誘因,將減少周期性就業問題去到零,為永世唔收緊政策而鋪路?

中環人戲言,市場之前不滿伯南克係太透明,令部份人可以FRONT RUN;依家不滿係佢太不知所謂。又或者同美國學者意見,伯南克臨別依依,到頭來只識放水,唔識收水原型畢露。

走,佢有原因。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)