仇外

大致上,內地民間、官方均對外資批評界定為不懷好意,但同樣,外資對內地越無好感。

十幾年前衝著入世,市場開放而來,市場到現在仍未完全開放。幾年前,冒中國高增長之名而加碼投資,結果幾個大品牌,大型連鎖,近幾季,內地銷售數字表現連歐洲都不如。

外資看錯中國,抑或內地對外資有所虧欠?事實,商業協議正正係你情我願,不能怨,也不能罵。

但從近年貴價「來路」貨紛紛被襲,奶粉被指控制價格、汽車被話有問題、蘋果又指侵佔商標,連炸雞都被留難唔衛生,既怨且罵似乎不屬外人。

同樣,外界對中資有保留,似乎確實有訴諸發洩,否則六、七倍市盈率,唔買就走寶!!

而截至今日為止,正正係外資指中國經濟會硬著陸第三周年!!

美林崔魏早前有關外資被內地高調調查一份簡報,可讀性極高;一,年內個案確實大幅增加,二、怕且類似個案會繼續有來、三,背後原因是反貪、是維護市場秩序、是維穩、抑或為扶持內地企業,答案難言,如屬後者的話,卻實屬悲哀!!

葛蘭素事件,目前越鬧越大,因為討論範圍已經不限於外資內地經營,更涉及所謂獨立機構安危,有關講法純粹引述華爾街日報,背景之一,係一直有替葛蘭素提供顧問服務既獨立研究機構CHINAWHYS負責人亨弗萊,盛傳七月十日以來,一直被拘留。

客觀上,作為局外,未知事件底醞,不宜太早作結論。但外國媒體已經將事件無限放大,包括,一,點解?二,獨立研究機構到底是否可以繼續經營?三,中資財務及業務真相豈不是更難尋。

還記得渾水哥卡臣,大半年前左右,已經暗示金盤洗手,轉戰追查美國矽谷企業,明眼人都知,臣哥自知風險極大。正如佢回應葛蘭素事件時就提到,it shows you what kind of poor outcomes are available!!!

好肯定,正如多篇外國媒體報道,獨立機構中國攞料,舊年年底開始越見困難,甚至被諸多阻止。對中國嚟講,外資搞事,甚至涉及盜取機密,但對外資來說,可能只係俾錢尋求事實。

但根本無變係,造就有關獨立研究機構存在誘因:中資,民企等等唔爭氣,中金再生四年來不斷做假數,又一次證明,唔係人地睇死你,係你抵死!!   

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將