底線


下星期內地公布第二季經濟增長,市場共識已經下調至7.5%,即是國家今年經濟增長目標。

不過原來這個並非底線。

新華社早前報道,有份出席中美戰略與經濟對話的中國財長樓繼偉對記者表示,內地預期今年經濟增長是7%

他說上半年經濟增長,會稍低於第一季的7.7%,但毫無疑問中國可以達到增長目標,又強調7%不應該視為底線。

不過時隔12小時,新華社卻罕有發出更正聲明,稱樓繼偉所說並非7%,而是7.5%

要知道,由新華社報道有關高層次官員言論,要作出更正是史無前例。何況,樓繼偉是連續兩次說出7%,因此硬說要發錯言恐怕難令人置信。

可以想像,必然是有人試水溫後,發現市場未必能接受咁大幅轉變,因此要收回言論。

話說回來,今次將官方經濟增長目標,降至7%,彭博更引述樓繼偉話即使增長放緩至6.5%7%,都不會做成大問題。

早一日,兩地股市先因為總理李克強,表明要為經濟增長及失業率定下底線。

其實關鍵係,到底「底線」喺邊?

留意今年三月,上一任總理溫家寶仲係講緊今年經濟增長目標是7.5%

到五月分,李克強亦都表明由而家到2020, 經濟要爭取平均每年7.5%增長, 所以今次樓繼偉言論, 令市場相信現屆政府, 已經接受內地經濟以較低增長速度, 嚟換取優先進行結構改革。

下星期一內地就會出第二季經濟數據, 樓繼偉嘅一番言論會唔會係有咩暗示, 正是叫市場唔好有太高期望?

講番市場超級焦點,下星期一內地數據。七點五,肯定NO。街外分析中位數介乎七點三至四左右。陰謀論更指,以內地目前情況,兼且突然跑出暴力哥現象,在在證明,第二季增長可能比想象之中更加之差。

樓繼偉對市場有貢獻,佢首次提到,增長目標其實係七,更首次被引述,底線其實六點五。換句說話,國產刺激政策,入場門檻極高。如是者,再次證明,如克強指數計算係實際經濟表現,原來先係中央真正指標。

最後值得一提是中美兩國今次聯手合作的大亂象劇本。

中美故事,意識形態不盡不同,但背後其實係利字當頭,中國口是心非,驚美國急殺車,大收緊。美國亦對內地經濟走弱,怕得要命。亦因為呢兩個前題,大家其實可以走在一起。

德銀報告話,中國經濟差,最少廿六間標普巨企受影響,大摩,野村認為,美國一收水,中國就首當其衝。

剛才提到,默契重重,有留意的話,打重加洲莊園奧、習會之後,兩國對全球金融市場一收一緊,異常精彩。

莊園會後,美國即時打出減少買債牌,中國就製造自家拆息風暴,呢一回合,股市大跌,但美元,人仔勢更強,對全球大環球金融市場而言,
顧美國,右看中國正式確立。

剛剛星期四,中美又來新一輪合作出牌,今次,伯南克做好人,樓繼偉後備上陣,做衰人。

好多人唔明,美國要玩金融牌,犯不著要預你中國,美國分析界其實有留意,就係美日關係,結論係安倍太激太進取。

而中國專家曾經私底下提出過,美國需要中國係事實,但中國需要美國,更係必然,尤其係經濟改革,人民幣國際化,金融業革新等,必需要美國支持,並且協助,而協助定義大致係,唔搞事。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將