科網股

現市況之下,科技股值幾錢,等於賭檯估開牌一樣。

雲遊話值錢,網龍又話值錢,金山騰訊全部都話好抵!!

當傳統業務公司廿倍市盈率嫌貴,科技公司三十倍合理,到不久將來,求其一間去到八十倍,咁七十倍一間就變成好抵。

市盈率係咪用作科技公司估值衡量,從來備受爭議。要老實的話,科技公司真正估值推算建基於三個元素:人,平台,以及想像空間。

TWITTER上市,觸目之前除上市地屬紐約交易所,或納斯達克之外,更實在為估值問題。

最新講法,TWITTER值一百廿八億美金,一百幾十億到底數字遊戲,抑或公正客觀,由市場決定,市場肯俾,就即合理。

如果睇睇呢間公司,二零一一年,根據公司內股權交易計算,大約值八十億,今年一月,BLACKROCK向員工換股,變左值九十億,到五月,另一間私募基金涉及股權交易,又變左值九十八億。

換句話,日子越拖得耐,TWITTER就越值錢,而呢個籌碼鬥大遊戲,隨公司上市帶出一個問題,上市咪即係估值見頂?

用戶上,TWITTER大約二億,佢都值一百廿億,新浪,騰訊可以炒到更高,TWITTER擺明係貴。

但華爾街要SELL一樣野,功力在於令市場對問題視而不見,聽而不聞,凡事從好方面想。

一,TWITTER用戶數據資料值錢。二,美國大戶經常利用呢個平台發佈資訊。

三,上市公司政府均可以透過TWITTER發佈公司消息速遞等等。

同樣有利估值在於科網公司估值比較對象。TWITTER要計合理盈利及增長潛力,結果FACEBOOK成為參考。

TWITTER盈利,用戶,以毛利率,公司到2017年,收入就會多達五十億美元,比依達多達十倍。

如果用2017年預測市盈率的話,豈非單位數字?

講到尾,科網雖屬新經濟,但估值合理與否,市場仍然流於原始時代,你比我,我比較你,再加一定想像能力,呢個或者真正體現新經濟行業既創意無限!!

題外話,說到科網熱潮,令人不得不再關注阿里巴巴。

呢幾日又有消息稱、馬雲來港為上市作最後努力。但同時又有報道指,阿里巴巴放風會考慮到上海掛牌。

綜合不同消息,其實港交所的確有為馬雲開綠燈,只是馬雲個人主義太強,不懂妥協,令上市告吹。

由於軟庫願意將投票權轉讓予合夥人,令合夥人持有近四成投票權,合符規定。

不過對於港交所開出一系列條件,包括降低股東大會提名董事重選次數至一到兩次,同時合夥人制度設有三年有效期,只要馬雲願意,九月已經進行上市程序。

但金融時報Lex 所指,對於容易發脾氣的馬雲,這種要求及質疑、被視為來自官僚主義笨蛋的無禮冒犯。

結果這個阿里巴巴的千秋萬代傳承計劃,一開始就註定、不會在香江這個彈丸之地誕生。


真好彩!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將