中廣核


關注金鐘局勢既人,琴晚可能一夜無眠。但作中廣核十五大保薦人,就想眠都無得眠!

作為iBanker,有大Deal 在手,瞓少一、兩晚其實閒事,不過作為中環人最有競爭力一族,唔瞓事少、無面事大,有中環人話,為左攞到1816貨,有人打盡關係、亦有基金經理學左政壇一樣要「碌爆卡」,就係希望可以分到些少貨。

但有保薦人慨嘆,今次攞唔攞到貨,已經同面子無關,一來因為中廣核實在「太爆」,更重要係、今次分貨由公司主導,已預留6億美金股分比「關係戶」,加埋「十八羅漢」,即係國開行、南方電網同GIC等基礎投資者,已經佔左今次集資6成3貨,加埋公開發售熱爆,其餘剩底大戶、已變成無貨可分,點會唔頭痕?

中廣核今次IPO,可以話適逢其時。盡管大市大跌600幾點,但既是食正內地要節能減排,跟據中國減排計劃,到2030年前、就要將碳排放量降低,加上同高鐵一樣有輸出概念,更成為領導人外訪「送大禮」最新項目。

因此預期六年內內地核能發電規模,要比而家增加三倍,中廣核作為龍頭,證券行都唔單止唔見大戶抽飛,反而擔心一手難求。

中廣核「巴弊」之處,是全球首家單一以核電為業務既上市企業,而中廣核又係龍頭,佔內地核能發電量三分二,加上有併購概念,令發電量到2019年可以提高一倍,以呢種組合、真係投資者夢味以求組合。

好似FT LEX 專欄提出,中廣核優勢在於政府在關稅、企業擴張以至退稅前提下都獲得支持,以股價對明年市盈率16倍計,雖然唔平,但仍然係可以接受,話唔定分分鐘,之會為「港股通」下,打開缺口既新投資機會。

有多事之徒硬係唔信有咁大著數,專登走去睇多達23頁既風險因素,唔少都係擔心涉及全球既核電事故,可能會重演2011年福島事件後,內地要暫停核發電既日子。

不過與其擔心天災人,更大風險在於國策。講緊既唔係節能減排,而係內地為左要加快推動核能發電,已經計劃在中廣核之外,培養新既核能企業,包括將目前排名二、三既「國核技」同「中電投」合併,成為可以同中廣核平起平坐既核電巨無霸。

雖然中廣核表明反對,但國家能源會已經表明支持,到時中廣核龍頭地位,可能就有變,呢個風險因素,反而睇勻招股書,就無寫落去。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)