石油風暴


12月17日會成為聯儲局歷史性一頁,正式為長達六年既QE同超低率政策,劃上「完美」句號!

但「完美」既定義,只適用於美國本土市場,對其他經濟體來講,先係災難既開始。

不過耶倫既精心部署,包括低失業率同高增長率既經濟組合,分分鐘會被一場油價風暴撓亂!!

講到加息、恐怕無人心急過歐智華,不過獅子錢莊最新報告,就提出聯儲局加息時間表,可能遠遠遲過大家想像!

原因正係油價,由於預計持續下跌會損及商品及服務價格,估計到明年春節,美國CPI 會進一步跌至1%以下,換言之,「耶媽」到時要處理既、唔係通脹問題,而係通縮!!因此加息最快時間,都要到明年9月,而且比盡加息幅度都好有限,預期到2016年底,聯邦基金利率頂盡、都係1厘半,即係加息幅度都係一厘二五!

瑞信已經用「貴價油時代」告終,預測今次油市崩潰係結構性,上周已有不少分析同意,低油價會嚴重干撓俄羅斯、土耳其甚至挪威央行既貨幣政策,而家更表明,連全球最大央行都可能受到拖累!

更可怕係對全球資產市場進一次再分配,一旦恐慌蔓延,資產市場可能出現意想不到的影響。

由於油價急跌之快,好多對沖基金要補倉,好多時只能夠將手上最流通既資產套現,股票之外,垃圾債亦成為沽售對象!

今年以來,所謂垃圾債券既回報大約有5至6%,本來都尚算吸引,但估唔到一場石油風暴,令呢個總值1萬3千億美元垃圾債市場,分分鐘都可以爆煲!!

六月以來,垃圾債價重挫左8%,當中有三分一跌幅係今個星期先出現。計埋息率大約有回報5.28%,今年以來高息債只係勉強叫做唔使蝕錢,成為2008年以來表現最差,更唔好講過去兩年都有15%及7%回報。

垃圾債一度被認為,是最能夠對沖加息既資產,不過今次油市風暴,已經打破呢個傳統智慧。一啲持有重倉股市同高息債基金,而家都面臨嚴重贖回甚至有流動性問題。

不過值得注意係、聯儲局既歷史,對油價變動過去並唔係太過「上心」,以08年同11年為例,當時油價急升,但聯儲局對收緊貨幣貨幣既呼聲、完全當聽唔到。而聯儲局線人、華爾街日報既「大JOSH哥」,亦估計耶倫會按原定計劃,在明年中開始部署加息。

低油價係「兩面劍」,油價下跌當然可以刺激消費信心,但同時亦構成通縮風險。另一張Wild Card係歐洲,因為當地並不似美國咁依賴油價,但通縮風險就肯定會令歐央行面對更大量寬壓力,到時強美元分分鐘就會成為觸發另一次全球金融危機既理由。

由星期一亞太股市失驚無神,都係個句,2015年,請綁緊安全帶!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)