舊瓶新酒

金融時報在中國GDP未開估前,剎有介事,叫大家留意5個關注點。

第一個就係GDP Deflator、話數據會否負數,會成為內地經濟是否有造假強烈證明。

未知國統局係咪真係收到風,全年名義GDP最終報6.7%,即係全年GDP Deflator維持負數。單計第四季名義GDP係5.7%、歷來最低。似乎真係無咩水分,假數據、今次「過關」!

外媒都幾有趣,之前踩到中國經濟有幾差得幾差,而家見官方數據唔係太壞、就倒轉話其實內地唔係世界末日,中國並無出現到之前預測的硬著陸,而且「煲大」經濟結構有改善,成為「New Hope」喎!

其實都唔多需要拆局、大家都明白IP 同FAI喺「供給側」改革下,只會愈來愈走樣。唯一希望就係服務業能唔能頂上,吸收殭屍產業倒閉後出現下崗工人。

呢個就要關注下內地人均可分配收入、去年平均近22000人民幣,實質增長7.4%,堅尼系數跌至0.462。

值得留意係農村收入增幅,居然達到7.5%、跑嬴GDP之餘,甚至高於城鎮人口的6.6%,似乎反映農村搞土地流轉、以及三農扶持政策,真係幫到農民增加收入。如果配合埋城鎮落戶、分分鐘可以成為新增長大軍。

不過要留意、內地舊年全年新出生人口不升反跌,全年減少左32萬嬰兒,只有1655萬人。由於之前估計「單獨二孩」政策,可以在2015年更加顯現,甚至有估計會達到1800萬人,而家顯然係事與願違,相信全面放寬二孩,都未必收效,炒二孩概念要小心。

要總結,既無壞消息、但又缺乏亮點,幾乎概括了經濟學家對去年經濟表現。

經濟師話、去年第四季出現的輕微反彈,已經結束,預期今年經濟持續放緩,通縮壓力加大。不過服務業比重增至五成以上,就有利結構改革,預期今年財政減稅,會是刺激政策主調。

市場其實對供給側改革,大體是認同,至少認為向列根同戴卓爾夫人偷橋,都算搵啱對象。

過剩產能配合唔到市民需求,是內地經濟結構問題的關鍵,按去年內地居民出國消費金額高達1.1萬億人民幣,已佔GDP的1.6%,唔少錢都去左買自動馬桶同藥品,難怪中財辦楊偉民,都要專登攞「自動馬桶」來解說供給側改革。

只係當中最大風險,係驚阿爺學啲唔學啲。人家戴卓爾夫人將國營企業私有化,無效率就由佢倒閉,但中國而家似乎係相反方向,透過國營企業合併重組,成為更大的巨無霸,以大吞小,恐怕倒頭來,供給側改革只是另一個改了名、又是「舊瓶新酒」的技倆。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)