巴拿馬的香港


巴拿馬文件由周一開始醞釀,到呢兩日開始爆發,事件震驚政商界。其中冰島總理已率先出事、市場關注喺商界,幾時會爆出第一滴血?

公平些講,在巴拿巴開設離岸公司避稅,並非新鮮事物,原因係近年其他避稅天堂,好似係瑞士、盧森堡、英屬處金島、甚至係開曼,近年都加強公司透明度,以免被國際指責,參與洗錢活動。

唯獨係巴拿馬、既非OECD成員,但本身又受法律保障,近年成為避稅天堂。銀行要協助私人客戶避稅,最普遍做法、就係Private Banker透過在巴拿巴成立離岸公司,再委任所謂提名董事,以掩飾真正股東身分。

事件對獅子錢莊最大炸彈、在於去年先出現瑞士私人銀行事件,歐智華當時仲可以將責任,推卸到前任身上。但今次正正就係歐智華本人在巴拿馬透過涉事既莫薩克‧馮賽卡律師行開設私人帳戶,表明佢非常熟悉當地離岸戶口運作,顯然難以脫身。

更令人奇怪係、匯豐涉及戶口數目之多,佔已揭發總數15%,不但是單一最大金融機構,而且數目遠比排二、三位「瑞士邦」多出一倍,隨時又會成為英美監管機構開刀對象,結果拖累股價比渣打、仲快見底,離大摩最熊目標28蚊愈來愈近,股息率望一望、已經去到8.6厘!

以穩健見稱獅子錢莊、點解咁失策?

有留意今次泄密名單,除了最觸目的普京外,就數內地有八名現任或前任政治局常委,其中更有「習大大」既親兄弟,其他內地政商界人士更不計其數。獅子錢莊以聚焦大中華市場見稱、又點可以得失大客戶?

或者咁都可以解釋到、香港在文件之中,分別在中介機構數目排名,以及設立離岸公司數目,同樣稱冠,超過瑞士及英國。

香港官方目前尚未對事件有正式回應、但有稅務專家已經警告,香港本身雖然並非離岸天堂,包括不容許匿名持有公司,不過由於資金自由流通、向來都是各地企業和富豪到離岸天堂註冊公司前重要的中轉地。

今次事件如果處理得唔好、除左本地最大獅子錢莊出事,香港分分鐘會成為巴拿馬以外,最首當其衝的一個經濟體。似乎財爺可能都要花啲時間、諗諗點拆呢個局。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)