未來報告


連續兩日大成交破頂,不過由美電、由互聯互通、由銀行體系結餘等各方面觀察,市場對大時代入市資金何來,都是摸不著頭腦。

較可信解釋,是有中資投行透露,資金源於準備用於海外併購,去年遭中央下令取消或擱置交易後停泊本港,變成「境外游資」,現時取得「批准」在港買入中資及藍籌股,市場估計資金規模達百億元。

其實早前已有消息透露,去年內地對外投資取消既金額,已經高達750億美元,作為國企老總,既要向國資委交成績,但面對阿爺落閘,比你係老總,都唔會再將潑出既水收番,以AH股差價仍然高達兩成,買港股,幾乎成為唯一選擇。

傳聞呢批買盤必須循序漸進,避免高調,咁可以解釋到、點解近日港股無厘頭板塊輪動,包括先炒起汽車、跟手到內險、內房、之後輪到388同大象。

北水來港、盛如瑞信所言,只會愈來愈多,但資金主導,係咪可以贏到年底,係一大疑問。

的確,香港近年只靠食老本一招,今日匯豐梁兆基都忍唔著主動炮轟、政府高層出外ROADSHOW,只懂以低稅率作為號召,一講就講左十幾年。面對英美稅率已經減到甚至低過香港,其實一個更深層次既稅制改革,已經克不容緩。

話口未完,新加坡李顯龍已經拋出一套全面改革新加坡競爭力既提案、表明係要應對,全球化步入黑暗時代既全國策略。

去年新加坡GDP,降至只有1.8%增長,是七年來最低,一個由政府領導既未來小組,在諮詢過近萬個持分者,製作出呢分未來報告,就係希望改變GDP有三分二都係靠外來需求既局面,而戰略只有一個、就係加強國際連繫、尋找新的市場准入。

大原則就係由多邊變成雙邊貿易談判,包括向東南亞、中國同印度,拓展新既市場,而唔係一味只靠歐美成熟市場。

新加坡支持新興產業發展,已經唔係咩新聞,但令人意外係、政府角色由過去主動甄選贏家,變為願意後退一步,由私人機構自行發展,政府角色變成只係提供資金,以推動創新。

針對稅制,新加坡近年已經將一些優勢產業稅率、降至貼近甚至低過香港既水平,不過委員會仍然唔滿意,建議需要一個更全面既稅制改革,應付本地需求變化。

值得中環人留意仲有新加坡交易所,佢地獲支持推動雙重上市架構改革,透過加強透明度,容許一些高新產業、包括生物科技、生化藥物、以至資訊科技公司,可以用同股不同權既方式,在新交所上市。

當香港既監管機構仍然是果足不前,對同股不同權又驚又怕又想試,新加坡已經願意走出第一步,推動雙重架構,呢個可能係香港金融中心最大挑戰。

新加坡總理李顯龍已經表明、會全數接納委員會呢分「未來報告」,同時全面推展改革。反觀香港、幾位特首候選人政網,似乎都未有足夠勇氣、徹底推動改革,反而好似「小學雞」咁爭論對金發局撥款係咪足夠大做文章,呢點先叫人擔心。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)